پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت: امروز اربعین دیگر تنها یک اجتماع شیعی نیست

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت: امروز اربعین دیگر  تنها یک اجتماع شیعی نیست

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در جمع ائمه جماعات مساجد اصفهان گفت: در مراسم و حرکت بزرگ اربعین، ما شاهد خلق شگفتی‌ها و زیبایی‌های زیادی هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اربعین، حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در جمع ائمه جماعات مساجد اصفهان که به مناسبت هفته جهانی بزرگداشت مسجد و گردهمایی یاوران معنوی اربعین با حضور نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تشکیل شده بود اظهار کرد: در مراسم و حرکت بزرگ اربعین، ما شاهد خلق شگفتی‌ها و زیبایی‌های زیادی هستیم. جلوه‌هایی از ایثار، گذشت، سخاوت و محبت را می‌بینم که مردم عراق با همه مشکلات و تنگناها و  فشارها، همه دارایی‌اش را  خالصانه و کریمانه تقدیم زائران می‌کنند و مردانی را می‌بینم که به مداوای پاهای تاول‌زده زائران می‌نشینند و بر پای زائران حضرت سیدالشهدا (ع)  بوسه می‌زنند.

وی ادامه داد: امروز اربعین دیگر یک اجتماع شیعی نیست. بلکه در آن اهل سنت و حتی پیروان ادیان دیگر نیز شرکت می‌کنند، این حرکت بزرگ یک اجتماع جهانی است که از  آسیا و اروپا و آفریقا در آن شرکت دارند. زیارت یک فرصت است تا از رهگذر آن زائران با دین و اولیای الهی پیوند بخورند و معرفت و شناخت به دین و خود پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: زیارت صرف حاجت خواستن نیست، زیارت باید به کسب معرفت و شناخت منجر شود و راه وصول به آن را تبیین درست پیام‌ها و آموزه‌های اسلامی در فرهنگ زیارت از سوی علما و روحانیون دانست.

وی مضامین بلند زیارت‌نامه‌ها و روایت وارد شده در باب زیارت را سرمایه‌های اساسی برای فرهنگ‌سازی زیارت صحیح و موثر برشمرد و همچنین از اقدام‌های وسیع و گسترده و متنوع کمیته فرهنگی در اربعین خبر داد و اظهار کرد: علما و روحانیون و ائمه جماعات در فرهنگ‌سازی اربعین نقش بیشتر و موثرتری دارند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.