پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

یک مسئول: سامانه سماح صدور روادید را برای زائران اربعین حسینی منظم تر می کند

یک مسئول: سامانه سماح صدور روادید را برای زائران اربعین حسینی منظم تر می کند

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور گفت: زائران اربعین حسینی امسال با بهره گیری از سامانه مرکزی اربعین حسینی موسوم به 'سماح' منظمتر از پیش روادید سفر به عتبات عالیات را در عراق دریافت می کنند.

این نمایندگی روز سه شنبه به نقل از غلامعباس ارباب خالص در نشستی به همین منظور در مشهد گزارش داد: در چارچوب ساز و کار جدید وزارت امور خارجه، ستاد اربعین وزارت کشور، سازمان حج و زیارت، دیگر ارگانهای مرتبط و همچنین نمایندگیهای جمهوری عراق در ایران با یکدیگر همکاری می کنند. 

وی افزود: سامانه سماح باعث توانمندی در صدور تعداد بیشتری روادید برای مشتاقان زیارت حرم مطهر امام حسین(ع) در ایام اربعین خواهد شد. 

سرپرست مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی نیز در این نشست پیش بینی کرد: امسال تعداد زائران عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی رشد چشمگیری داشته باشد، به همین منظور نشستهای متعدد و فشرده ای با دست اندرکاران برای انجام هرچه بهتر مراسم برگزار شده است. 

محمد شاد ابراز امیدواری کرد: با پیش بینی ها و هماهنگیهای صورت گرفته و نیز راه اندازی سامانه سماح، ازدحام و بی نظمی در مرزهای خروجی از بین برود زیرا بنا بر این است هیچگونه اعزامی خارج از نامنویسی و ثبت در این سامانه صورت نگیرد. 

وی افزود: سازو کارهای جدید اعزام زائران را آسانتر و سریعتر می کند و همچنین تامین امنیت که از اهمیت زیادی برخوردار است به بهترین وجه انجام می شود. 

سرپرست کنسولگری عراق در مشهد نیز در این نشست گفت: این سرکنسولگری با هماهنگی وزارت خارجه عراق و دیگر مسئولان کشور متبوعم تمهیداتی را به منظور صدور روادید برای زائران عتبات عالیات از جمله افزایش دو برابری تجهیزات صدور روادید پیش بینی کرده است. 

نصیر عبدالمحسن عبدالله افزود: امید است با سوق دادن صدور روادید به 'روادید مانیفستی' بتوان خدمات بهتر و بیشتری را به زائران ایرانی ارائه نمود. 

وی ادامه داد: کارمندان سرکنسولگری عراق در مشهد با تلاش شبانه روزی آمادگی خواهند داشت تعداد بیشتری روادید برای مشتاقان زیارت عتبات در ایام اربعین صادر کنند. 

سرپرست کنسولگری عراق در مشهد گفت: تصمیم بر این است تا با کاهش هزینه صدور روادید ویزای مانیفستی از 40 به 30 دلار انگیزه بیشتری برای زائران ایجاد شود تا این نوع روادید را اخذ کنند. 

'روادید مانیفستی' عنوان نوعی روادید گروهی برای سفر از کشور مبدا به مقصد است. 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.