پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مراسم بزرگداشت شهدای حادثه منا در ۱۴ کشور برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت شهدای حادثه منا در ۱۴ کشور برگزار می‌شود
رئیس سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به اعزام ۲ میلیون نفر ایرانی برای پیاده‌روی اربعین امسال از ثبت‌نام ۶۰ هزار نفر در سامانه سماح خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، سعید اوحدی شامگاه چهارشنبه در مراسم تجلیل از آزادگان آمل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به منظور ارج نهادن شهدا دیدار خانواده شهدای منا با مقام معظم رهبری ترتیب داده شد، اظهار داشت: به منظور گرامیداشت یاد شهدا به شوراها و فرمانداری‌ها ابلاغ شده تا در شورای نامگذاری شهرها نام شهدای منا را در معابر، کوچه‌ها، میادین و بلوارها بکارگیری کنند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری نخستین همایش آسیب‌شناسی حادثه منا در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در کمیته بین‌الملل نیز به 14 کشور ابلاغ شده تا مراسم بزرگداشت حادثه منا برگزار کنند و بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری "حادثه منا باید زنده نگه داشته شود."


اوحدی ادامه داد: در حادثه منا 7 هزار تن از حجاج از کشورهای اسلامی جان خود را از دست دادند و  مسئولان عربستان حاضر به پذیرش این سوء مدیریت و کوتاهی خود و عذرخواهی از کشورهای اسلامی  نشدند.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به اینکه با توجه به نبود کنسولگری در عربستان چگونه می‌توان از حقوق ایرانی‌ها دفاع کرد، تصریح کرد: قرارداد تنظیم شده برای حجاج ایرانی توسط سعودی ها متفاوت با قرارداد دیگر کشورها بود.

وی از برنامه ریزی برای افزایش صد درصدی ظرفیت اعزام به عتبات عالیات در سالجاری و همچنین نام نویسی از زائران اربعین خبر داد و گفت:  تا به امروز 60 هزار نفر برای اعزام پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

اوحدی با اعلام پیش بینی می شود امسال 2 میلیون نفر از مشتاقان ایرانی  زیارت اربعین در این حماسه بزرگ حضور پیدا کند،  مطرح کرد: این اعزام ها از 20 محرم آغاز می شود و تا ایام منتهی به اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.

 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.