پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دیدار رئیس سازمان حج با خانواده های شهدای مظلوم فاجعه منا در قم؛

درخواست خانواده شهید منا از رئیس سازمان حج: مسائل شهدا در سطح بین الملل پیگیری شود

درخواست خانواده شهید منا از رئیس سازمان حج: مسائل شهدا در سطح بین الملل پیگیری شود

رئیس سازمان حج و زیارت که به استان قم سفر کرده است، با خانواده های  شهدای مظلوم فاجعه منا در استان قم دیدار و از آنان دلجویی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مهندس سعید اوحدی در سفر امروز(شنبه) به استان قم، با خانواده شهید عارف از شهدای مظلوم فاجعه منای حج گذشته دیدار و در جریان مسائل آنان قرار گرفت.

این گزارش حاکی است، خانواده این شهید مظلوم و والامقام دراین دیدار خطاب به مهندس اوحدی اعلام کردند: از تلاش های شما و همکارانتان در پیگیری امور شهدای منا کمال تشکر را داریم. با حضور شما بوی حج را حس می کنیم. خانواده های شهدای منا تقاضای پیگیری مسائل در سطح بین الملل را نیز دارند.

رئیس سازمان حج و زیارت در این دیدار همچنین گزارشی از پیگیری سازمان حج و زیارت و دیگر دستگاه های مسئول کشور در خصوص مسائل شهدای دو حادثه تلخ و فراموش نشدنی حج گذشته ارائه داد.

مهندس اوحدی در این دیدار با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند این حادثه نباید فراموش شود، عنوان کرد: مراسم بزرگداشت شهدای مظلوم منا اول تا دهم ذیحجه در سراسر کشور و در 14 کشور جهان برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است شهید عارف که در حادثه غمبار منا در لباس احرام به دیدار حق شتافت، از استادان سطح عالی حوزه علمیه قم بود.

مهندس اوحدی در ادامه برنامه سفرش با خانواده شهید حاج مهدی خادم دزفولی از دیگر شهدای مظلوم منا نیز که سال گذشته با کاروان جانبازان سرافزار به حج مشرف شده بود، نیز دیدار و از آنان دلجویی کرد.

خانواده شهید خادم دزفولی در این دیدار از تلاش های و پیگیری های سازمان حج و زیارت در خصوص امور شهدای منا تشکر کردند.

رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان همچنین در سفر به قم با خانواده شهید حاج حسن فهیمی از دیگر شهدای مظلوم فاجعه تلخ منا دیدار و از آنان دلجویی کرد.

مهندس اوحدی در دیدار با خانواده شهید فهیمی که از خیرین استان قم بود، ابراز امیدواری کرد تا فرزندان آن شهید والا مقام راه پدر شهیدشان را ادامه دهند.

رئیس سازمان حج در ادامه برنامه سفرش به استان قم با خانواده شهید زرگریان از شهدای گرانقدر روحانی فاجعه منا دیدار کرد.

خانواده این شهید والامقام نیز در این دیدار از تلاش های سازمان حج و زیارت در پیگیری امور شهدای منا تقدیر کردند.

مهندس اوحدی در ادامه این دیدارها با خانواده شهید دکتر قربان نیا از دیگر شهدای مظلوم منا دیدار کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان در این دیدار ضمن گرامیداشت شهدای مظلوم منا عنوان کرد: شهادت فیض عظیمی است که این توفیق قسمت هر کسی نمی شود و این شهید بزرگوار از افتخارات ما بودند.

گفتنی است شهید قربان نیا رئیس دانشکده حقوق دانشگاه مفید قم و از استادان برجسته این دانشگاه و دارای آثار و تألیفات فراوان بودند.

رئیس سازمان حج و زیارت در  ادامه این دیدارها با خانواده شهید گمارلو از شهدای مظلوم فاجعه منا دیدار کرد.

مهندس اوحدی در ادامه برنامه سفرش با حضور در بیت شهید آیت الله مؤید قمی از دیگر شهدای منا با اعضای بیت و خانواده ایشان دیدار کرد.

گفتنی است آیت الله مؤیدی قمی از استادان حوزه علمیه قم و مفسر قرآن و استاد اخلاق حوزه علیمه بود که در فاجعه منا در حج گذشته مظلومانه به فیض شهادت رسید.

رئیس سازمان حج در ادامه سفرش با استاندار قم دیدار کرد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.