پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مدیران استان ها و شمسا:استمرار طرح استانی،کاهش قیمت و ارتقای کیفیت

مدیران استان ها و شمسا:استمرار طرح استانی،کاهش قیمت و ارتقای کیفیت
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج نیوز ،دومین اجلاس مشترک مدیران دفاتر استانی ،کارگزاران زیارت و مدیران شمسا صبح امروز چهارشنبه در سالن اجتماعات سازمان حج و زیارت در تهران برگزار شد.در این همایش تخصصی ،شرکت کنندگان ضمن آشنایی با مراحل اجرایی و دستاوردهای طرح اعزام متمرکز زائران استانی عتبات ،دیدگاهها و نقطه نظرات خود را ارائه نمودند
در آغاز این اجلاس آقای غلامرضا رضایی معاون حج و عمره  ضمن خوش آمد گویی به حاضران درنشست وتبین محورها ی  جلسه گفت :افزایش کیفیت ،کاهش قیمت تنوع در ارئه خدمات ،کاهش قیمت ها ومواد غذایی واسکان ازجمله دستآوردهای این طرح می باشند. رضایی افزود ،با اجرای این طرح علیرغم وجود محدودیت تخصیص ارز و تحریم های اقتصادی جمعیت زائر ما به نسبت سالهای گذشته افزایش یافته است. ما ازهمه افرادی که خواهان سرمایه گذاری در ساخت هتل درعراق هستند، استقبال میکنیم .
آقای مسعود اخوان مدیر کل امور عتبات در ادامه گفت : ازحضور همه دعوت شدگان وفعالان  در برگزاری همایش تقدیر وتشکر میکنم. پیگیری های مستمر آقای دکتر موسوی مشاور محترم رییس جمهور و ریاست سازمان  باعث گردید تا در ظرف مدت 2ماه دومین همایش مربوط به عتبات برگزار شود. هدف از تشکیل اجلاس انتقال تجربیات استانها وبررسی موفقیت های مربوط به اجرای طرح می باشد
آقای کاظمی نیا معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی :سفارش ها وپیگیری های آقای دکتر موسوی در زمینه رفع مشکلات ارزی طرح اعزام متمرکز زائران استانی وپرداخت بدهی های شرکت شمساکه از 70میلیون دلار به 19میلیون دلار رسیده بسیار موثر ،کار ساز و راهگشا بوده است .وی با اشاره به تحریم های بین المللی گفت :دشمنان میخواهند ما را از برخی نعمت ها محروم وانقلاب را به زانو بزنند در این موقعیت هنرما باید این باشدکه بتوانیم این تحریم ها رادور بزنیم ودشمن را ناکام سازیم .کاظمی نیا در ادامه اظهار داشت :در زمینه تامین ارز همراه مسافران عتبات بانک ملت موافقت نمود ،در صورت پایدار بودن سند زائر ارز مسافرتی به آنان پرداخت میگردد.دوستان ما باید به این موضوع توجه واین تعهد را در استان ها اجرا کنند .معاون سازمان حج با اشاره به روند تحولات مثبت در سازمان افزود :همیشه در مقابل تحول مقاومت هست.اگر درمقابل رانت ها وسهمیه ها بی تفاوت باشیم و جمود در ساختار حج را بپذیریم و به آن تن دهیم در مقابل مقاومتی بوجود نمی آید. پس بدانید فضا سازی های موجود ناشی از این است که عده ای فرایند تحول درسازمان و رویکرد جدید آن را نمی پذیرند .

آقای مسگری ریس هیئت مدیره شرکت شمسا:ازجناب دکتر موسوی بابت عنایت ویژه ای که به عتبات داشتند تشکر میکنم .واقعا مشکلات زیادی را پیش رو داشتیم که بحمدالله امروز این مسائل به پایین ترین سطح رسیده است .انشا الله بتوانیم مصوبات هیئت مدیره شمسا رابرای خدمت به زایران به اجرا درآوریم هدف ما خدمت بیشتر به زائرین همراه باکاهش هزینه ها وارائه خدمات بهتر می باشد .

ناصر صبا مدیرعامل شمسا :جناب آقای دکتر موسوی علیرغم مشغله های فراوان توانستند.حوزه عتبات را ازمظلومیت خارج کنند.من شهادت میدهم 50%وقت ریاست سازمان صرف موضوع عتبات میشود ،که می توان مصداق این گفته را درجلسات استانی، شورای عالی  مدیریت  سازمان همایش ها و مصاحبه ها مشاهده کرد واز این بابت از ایشان تشکر میکنیم .شرکت شمسا در راستای هماهنگی باسازمان و تحقق دستورات موکد ریاست سازمان موارد زیر را دنبال وعملیاتی ساخت :

1)نظم بخشیدن به شرکت شمسا،2)استفاده ازافراد مجرب ،3)شفاف سازی گردش مالی ،4)توجه نقد پذیری ،5)راه اندازی واحد ارزشیابی با اعزام عوامل ،6)بازنگری درکارکرد،7)توجه به تکامل .از سال 91 تاکنون حدود 2025 را به عتبات اعزام کردیم .البته نواقصی وجود دارد که نگذاشتیم به نقطه بحرانی برسد .همچنین در ثبت نام جدید حدود65 کاروان تکمیل ظرفیت شده که تا ماه مبارک رمضان اعزام خواهند شد.ملاقاتی با وزیر گردشگری عراق پیرامون چگونگی کاهش مبلغ 10 دلار داشتم قرار است پس از طرح موضوع در هیات دولت عراق نهایی و ابلاغ شود.در رابطه با اصلاح ساختار سازمانی سعی نمودیم تا مجموعه راچابک تر کنیم.ثابت کردن هتل ها تا 100%، از برنامه های دیگر ما بود.با مساعدت دکتر موسوی توانستیم بدهی های شرکت را به شکل قابل توجهی کاهش دهیم. اکنون دراین جلسه اعلام میکنم که اگر 30 استان درکنار شمسا باشد ما استقبال میکنیم.
مسعود مجردی:مدیر حج وزیارت خراسان رضوی :گروههای استانی با اجرای این طرح توانستند نمره قابل قبولی رابگیرند .گرچه در روزهای اول نواقصی بود اما با پیگیری و آسیب شناسی توانستیم موانع را برطرف سازیم. مهمترین دغدقه مااین بود که باشمسا دچار مشکل نشویم .تدابیر جناب دکتر موسوی درعراق موجب همگرایی دفتر نمایندگی وشمسا گردید.اکنون نظارت نیز بهتر شده است یکی ازاهداف این طرح تمرکز زدایی بود .که الحمد لله این مهم حاصل شد. سازمان ثابت کرد می تواند وارد این میدان شود و کارهای بزرگی را انجام دهد واین توانایی برای گسترش و استمرار طرح وجود دارد.درحال حاضر در راستای نظارت بیشتر ستاد های استانی نجف و کربلا را برای نظارت برعملکرد گروههای استانی راه اندازی کردیم با استمرار طرح به ایجادو تنوع قیمتی می توان افراد تحت پوشش کمیته امداد را با تورهای 150هزار تومن به عتبات اعزام کرد. همچنین برنامه ماه مبارک رمضان را باقصد ده روزه به اجرا درخواهیم آورد .
رضایی مدیر حج وزیارت استان قم:برکات طرح استانی اعزام زائر به عتبات برهیچکس پوشیده نیست و این امر ازهمان ابتدا قابل ملاحظه بود انشاالله همه استانها این موضوع رادرپیش بگیرند وامید است با عنایت ریاست محترم سازمان برخی موانع موجود برداشته شود و طرح بامشارکت استان های دیگر جنبه منطقه ای پیدا خواهد کرد بدون تردید جذب زائر پشتوانه مالی وابزار موفقیت طرح خواهد بود
سقایی،رئیس دفتر نمایندگی حج و زیارت در عراق:بحمدالله امروز عتبات پابه پای عمره حرکت می کند و دیگر مظلومیتی برای آن قابل تصور نیست .اهداف این طرح درمرحله نخست به طور کامل محقق شده است و باید به گونه ای برنامه ریزی کرد تااین اهداف درآینده استمرار یابد گرچه با گذشت زمان عملیاتی شدن طرح فراتر ازاهداف اولیه رفته است ازنکات جالب پیرامون قیمت تورهای زیارتی استانی عتبات کاهش چشمگیر قیمت هاست .بطور نمونه خراسان رضوی توانست این هزینه را به 850 هزارتومان برساند و شرکت شمسا نیزبه دنبال همین طرح درحال کاهش قیمت ها است با این وضع ادامه فعایت گروه های استانی از قبل بهتر خواهد شد.
در راستای تاکیدات ریاست سازمان نظارت شدیدی برکار گروههای استانی اعمال شده وبا تخلفات به شدت برخورد می شود هم اکنون یک وضعیت آرام برعملیات اعزام زائران عتبات حاکم است تفاهم وتوافق دفتر نمایندگی و شمسا بر فرایند رفاه زائران بسیار روشن و برکات آن مشهود است .

آقای محمد علی طهرانی ،مدیر عملیات شمسا :تشکیل ستادهای استانی برای این طرح بسیار خوب است. اما باید این ستادها درکنار دفترنمایندگی وشمسا قرار گیرند. وی باتشکر ازتلاش ها وحمایت های آقای دکترموسوی در خصوص اجرای طرح استانی عتبات گفت: این طرح باعث تکاپو و فعالیت شمسا گردید.تا بتواند در زمینه خدمت به زائران گامهای بلندتری بردارد. ما بعنوان شمسا میتوانیم امکانات بیشتری را در اختیار زائران قرار دهیم. همچنین ما به دنبال جایگزینی طرح های ریالی به جای عملیات ارزی هستیم.

معاون ارزی وبین الملل بانک ملت :از اینکه فرصتی در اختیار امور بین الملل بانک ملت قرار داده شد تا در این جمع نکاتی رامطرح کنیم بسیار متشکرم .لازم است از دیدگاههای گره گشا ومفید ریاست محترم سازمان حج وزیارت تقدیر نمایم .وی با بیان مشکلات ارزی گفت : بسیار از این مشکلات ارزی ناشی از تحریم های بین المللی است مهمترین عملیات بانکی درحوزه حج وزیارت نقل وانتقال ارزی است که از مشکلات اساسی نظام بانکی کشور باتوجه به تحریم ها می باشد هم اکنون در بسیار ازکشورها ی آسیایی واروپایی حساب های ارزی وجود دارد اما درزمینه انتقال ارز وتبدیل آن موانعی موجود است وانجام نقل وانتقال ارز از راههای دیگر بسیار دشوار وهمراه با هزینه های هنگفت وریسک می باشد .ماباید به دنبال راهی برای حل این مشکل باشیم حتی اگر ریسکی در این کار وجود داشته باشد .ما هم دوست داریم به زائران عتبات خدمت کنیم ونگاه سود جویانه نداشته باشیم با این وجود توانستیم حدود 10میلیون دلار ارزبا نرخ مرجع را در سال گذشته برای این عملیات تامین کنیم .گرچه تاکنون بانک مرکزی از اعطای جایگزین مبلغ فوق خودداری میکند .اگر این امر تداوم یابد بانک ملت حدود 123میلیارد ریال بخاطر تعادل نرخ ضرر کنیم .درخصوص تامین ارز مسافرتی زائران در مبدا حدود 300شعبه بدنبال تاسیس باجه های ارزی در سراسر کشور هست .


روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.