پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

ثبت‌نام ۱۰۰ هزار نفر در سامانه سماح/ تردد زوار بدون گذرنامه و ویزا به‌هیچ‌وجه امکان‌پذیر نیست

ثبت‌نام ۱۰۰ هزار نفر در سامانه سماح/ تردد زوار بدون گذرنامه و ویزا به‌هیچ‌وجه امکان‌پذیر نیست

رئیس سازمان حج و زیارت کشور، گفت: بر اساس آمار، ثبت‌نام افراد برای مراسم اربعین حسینی در سامانه سماح امروز ۸ شهریور، از مرز یک‌صد هزار نفر گذشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ مهندس سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت کشور، صبح امروز(8 شهریور)
 در ایلام، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که ثبت‌نام در سامانه سماح تا مرز دو میلیون نفر صورت گیرد و  استان ایلام و شهر مهران پذیرای تعداد بسیاری زیادی از زوار خواهند بود.

 وی، بابیان اینکه امسال از مسئولان کشور عراق درخواست شده که 16 کنسولگری در نقاط مختلف کشور داشته باشیم، افزود: یکی از کنسولگری‌های جدی ما در کشور، کنسولگری در ایلام خواهد  بود و بنابر قولی که کشور عراق داده امیدواریم این دفاتر در  نیمه مهرماه سال جاری مستقر و آغاز به کار کند و همچنین صدور ویزا در ایلام و مهران انجام گیرد.

 

رئیس سازمان حج و زیارت کشور، تصریح کرد: برای تردد زوار خارجی نیز در ایام اربعین حسینی باید یک هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف انجام شود و در حال حاضر مرز چزابه واقع  خوزستان به‌عنوان مرز اعزام افاغنه و اتباع دیگر کشورها  تعیین‌شده و  همچنین در درگاه  ثبت‌نام سامانه سماح هم پیش‌بینی لازم در این خصوص انجام‌خواهد گرفت.

 

مهندس اوحدی، یادآور شد: کمیته کنسولگری وزارت امور خارجه آخرین رایزنی‌ها را با مسئولان کشور عراق انجام داده و قول داده‌اند که به‌زودی دستورالعمل ویزا  ابلاغ شود و امسال نیز بر اساس ظرفیت مرزها در سامانه سماح  تقسیم‌بندی استانی شده انجام‌شده است.

 

وی، ابراز کرد: در این تقسیم‌بندی استان‌های کشور مشخص‌شده که هرکدام از استان‌ها از کدام مرز می‌توانند برای اربعین حسینی تردد کنند که بر این اساس بتوانیم هم‌ظرفیت‌های مرزهای مختلف را مدیریت کنیم و هم یک توزیع عادلانه داشته باشیم و هم امکانات را در مرزها به نحو درستی توزیع کنیم.

 

رئیس سازمان حج و زیارت کشور، یادآور شد: 12 تا 13 استان از مرز مهران در ایام اربعین حسینی وارد کشور عراق می‌شوند و برگشت نیز همین‌گونه است و توصیه به زائران این است که ثبت‌نام در سامانه سماح را به‌روزهای آخر موکول نکنند و افراد با ثبت‌نام در این مرز می‌توانند مرز خروج از کشور را انتخاب کنند.

 

اوحدی، در پایان بابیان اینکه هنوز در خصوص استفاده از مرز چیلات در دهلران تصمیمی گرفته نشده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مرز چیلات از زیرساخت‌های لازم برخوردار نیست.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.