پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

حضور مهندس اوحدی ریاست سازمان حج و زیارت کشور در مراسم گرامیداشت شهیدان رجائی و باهنر و هفته دولت در مسجد ایلام

حضور مهندس اوحدی ریاست سازمان حج و زیارت کشور در مراسم گرامیداشت شهیدان رجائی و باهنر و هفته دولت در مسجد ایلام

رئیس سازمان حج و زیارت که به استان ایلام سفر کرده بود، در مراسم بزرگداشت شهیدان والامقام رجایی و باهنر و هفته دولت که در مسجد ایلام برگزار گردید، حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش  روابط عمومی حج و زیارت استان ایلام؛ مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد فاجعه تروریستی انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریورماه 1360 و سالروز شهادت شهیدان رجائی و باهنر در مسجد جامع شهر ایلام با حضور استاندار؛ معاونین و مدیران کل استانداری و مدیران دستگاهها و دوایر دولتی؛ مسئولان استانی و فرماندهان لشگری و کشوری و جناب مهندس اوحدی معاون محترم وزیر و ریاست عالیه سازمان حج و زیارت برگزار گردید. 

در این مراسم مهندس مروارید استاندار خدوم ایلام ضمن خیرمقدم به ریاست سازمان حج و زیارت و مدعوین یاد و خاطر شهیدان رجائی و باهنر را گرامی داشت و در خصوص فاجعه هشتم شهریور 60 مطالبی را بیان نمودند.

 وی در ادامه به عملکرد استان در سه سال گذشته پرداخت و افزود که بالغ بر 5 هزار میلیارد هزینه کلیه طرح های مختلف در استان شده است که از این مبلغ 600 میلیارد تومان در حوزه راه هزینه شده است. 

در ادامه این مراسم اوحدی ریاست سازمان حج و زیارت ضمن تقدیر و تشکر از زحمات استاندار و مسئولان استان در ایام اربعین به واکاوی فاجعه منا پرداختند و از روند مذاکرات با سعودی ها بعد از فاجعه منا گزارشی را بیان نمودند. وی در ادامه به برگزاری همایش بزرگداشت شهدای منا در سراسر کشور اشاره نمودند. 

وی در ادامه از کارشکنی های سعودی ها در پذیرش زائرین و حجاج ایرانی پرده برداشتند و آن را به مثابه آیه شریفه «صد عن سبیل الله» قلمداد کردند.

 وی به پیام مقام معظم رهبری بعد از حادثه منا اشاره و افزودند که تدبیر حکیمانه حضرت آقا روند شناسائی پیکر شهدای منا را تسریع و باعث شد ایران تنها کشوری باشد که بجز 39 پیکر که به خواست خانواده های آنان در مقبرة الشهداء مکه دفن شدند؛ پیکر جانباختگان منا را به کشور بازگرداند. 

مهندس اوحدی در ادامه این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از مردم مهمان نواز ایلام که در ایام اربعین سالهای گذشته با تمام وجود در خدمت زائرین ابا عبدالله الحسین(ع) بودند افزود که 70درصد زائرین مرز مهران و استان ایلام را برای تردد انتخاب نموده اند. 

وی در ادامه به نبود کنسولگری در ایلام اشاره کردند و اظهار داشتند که استان ایلام فاقد دفتر کنسولگری عراق است لذا تدابیر لازم برای استقرار کنسولگری در ایلام اندیشیده شده است و کمیته‌ای تحت عنوان کمیته کنسولگری در ستاد مرکزی اریعین تشکیل شده و پیگیر موضوع کنسولگری عراق در استان ایلام است تا برای زائران علاقه‌مند به سفر به عتبات عالیات در این استان ویزا صادر شود. 

مهندس اوحدی در گفتگو با خبرنگاران از ثبت نام بیش از 100 هزار نفر در سمانه سماح خبر دادند و عنوان کردند که پیش بینی می شود تا مرز 2 میلیون نفر برای اربعین نام نویسی کنند. 

مهندس اوحدی به سهمیه بندی تردد در مرزهای کشور برای راهپیمایی بزرگ اربعین اشاره و افزود: 13 استان برای تردد از مرز مهران انتخاب شده و تنها زائرین این استانها می توانند از مرز مهران تردد کنند. 

وی در پایان از مردم خواست که ثبت نام اربعین خود را روزهای آخر موکول ننمایند تا دچار مشکلات احتمالی در اخذ روادید نگردند. 
 
 
مهندس اوحدی عصر روز یکشنبه با استقبال جناب مهندس کلانتری معاون سیاسی امنیتی استاندار و حجت الاسلام چراغی پور سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات استان و جمعی از کارگزاران حج و زیارت استان وارد فرودگاه ایلام شده بودند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.