پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

جلسه برنامه ریزی جهت بزرگداشت شهدای منا در مازندران

جلسه برنامه ریزی جهت بزرگداشت شهدای منا در مازندران

به گزارش روابط عمومی مدیریت حج وزیارت استان مازندران سومین جلسه برنامه ریزی جهت بزرگداشت شهدای منا به میزبانی حج وزیارت استان  در سالن کنفرانس این مدیریت برگزار شد . مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران از نصب یادمان شهدای منا در شهرهای استان خبر داد و گفت:این یادمان ها با هماهنگی شهرداری های مازندران نصب می شود. عباسعلی رضایی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان  در جلسه برنامه ریزی بزرگداشت شهدای فاجعه منا در ساری افزود : این یادمان ها در شهرهای قائمشهر ، سیمرغ ، تنکابن ، رامسر ، بابل ، بابلسر ، نور ، آمل و سوادکوه که در فاجعه منا شهید داشتند ، نصب می شود .































وی با اشاره به اینکه لوگوی این یادمان به صورت کشوری و یکسان است ، ادامه داد : پس از ارسال تصویر یادمان مورد نظر عملیات اجرایی این پروژه در محل های تعبیه شده از سوی شهرداری ها آغاز می شود .































مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران از برگزاری برنامه های فرهنگی ، ورزشی و یادواره ها از اول تا نهم ذی الحجه برای شهدای فاجعه منا خبر داد و گفت : در نخستین سالگرد 48 شهید منای مازندران ، عصر شعر و خاطره در آمل ، مسابقات تنیس روی میز با حضور جانبازان قطع نخاع در مرکز توانبخشی ، مسابقه تیراندازی در سوادکوه و دعای عرفه با محوریت این شهدا برگزار می شود .































وی دیدار خانواده شهدای منای مازندران با مقام معظم رهبری و شرکت در کنگره ملی شهدای منا در تهران به عنوان دیگر برنامه هایی نام برد که در اولین سالگرد فاجعه منا برگزار می شود .































به گفته رضایی آیین بزرگداشت شهدای منای غرب 18 شهریور در مصلی رامسر و مراسم شهدای مرکز و شرق مازندران 20 شهریور در حسینیه عاشقان قائمشهر برگزار می شود































وی تاکید کرد : همراه با برگزاری این یادواره ها ، نمایشگاهی از تصاویر شهدای منا به همراه صحنه هایی از این فاجعه برگزار می شود .































مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت : بیان خاطرات از زبان بازماندگان منا بخشی است که در آن اطلاع رسانی و تشریح این فاجعه برای آحاد جامعه ایجاد می شود .































وی ادامه داد : براساس منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نباید فاجعه منا به فراموشی سپرده شود ، برنامه های منسجم در نخستین سالگرد این شهدا برگزار می شود .































در مراسم حج سال گذشته به دلیل سو مدیریت حکام عربستان سعودی درمنطقه منا جمعی از حجاج ایرانی و دیگر کشورهای مسلمان کشته شدند که تعداد 48 نفر از این حجاج ، مازندرانی بودند .

در جلسه فوق مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان ، مدیر حج وزیارت ،مسئولین  فرهنگ وارشاد اسلامی ،سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ،مشاور محترم استاتدار در امور ایثارگران و مسئولین  دفتر شهری استانداری ، معاون فرهنگی  بنیاد شهید و امور ایثارگران و روسای شهرستانها ی بنیاد شهید  و چند تن از خانواد های شهدای محترم منا نیز به نمایندگی حضور داشتند .

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.