پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دیدار مهندس اوحدی با خانواده شهدای منا استان اردبیل

دیدار مهندس اوحدی با خانواده شهدای منا استان اردبیل

مهندس اوحدی معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت امروز چهارشنبه با خانواده های شهدای منای اردبیل دیدار و گفتگو کردند.

 به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان اردبیل ؛  مهندس اوحدی ضمن بیان اتفاقات و حوادث سال گذشته منا و سختی ها و شرایط موجود در آن حادثه گفتند: طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید یاد و خاطره شهدای منا را گرامی داشت و این حادثه نباید فراموش شود.

ایشان با اشاره به فرمایش حضرت زینب سلام اله علیها در فاجعه کربلا در کنار پیکرهای پاره پاره برادرها و اصحاب که فرمودند: "ما رایت الا جمیلا " بیان داشتند: حضرت زینب این مسئله را به ما آموزش می دهند که از ظاهر فاجعه منا به عمق زیبایی برسیم و و این عظمت و زیبایی شهدا را نشان می دهد.  

رئیس سازمان حج و زیارت اطلاق واژه مقدس شهید از طرف مقام معظم رهبری را زیباترین واژه دانسته و گفتند: اگر غیر از این بود ظلم به شهدا و خانواده های آنان بود.مظلومیت  شهدای منا از مظلومیت شهدای جنگ هم بالتراست. عظمت شهداء آنقدر بزرگ است که امام راحل فرمودند خانواده های شهدا چشم و چراغ این ملتند.

آقای اوحدی از مدیرحج و زیارت استان و مدیر کل بنیاد شهید استان خواستند که در سالگرد شهدای منا به دیدار خانواده ها رفته و سجایای اخلاقی آنها را ثبت کنند و نسبت به بحث اشتغال فرزندان شهدا  جلساتی در استان داشته باشند .

ایشان با بیان اینکه مطالبات به حق خانواده های شهدای منا باید استیفا شود گفتند: بیمه خانواده ها 100 درصد پوشش داده شد ومعافیت مالیاتی از ارث نیز برای خانواده شهدای منا درنظر گرفته شد. مهندس اوحدی در ادامه توضیح دادند که امسال 46 فرزند شهید منا از دانشگاه قبول شدند و برای اولین بار برای سالگرد شهدای منا ستادی با محوریت بنیاد شهید تشکیل گردیده است.

در ابتدای مراسم نیز نماینده بعثه مقام معظم رهبری در استان و آقای چمن آرائی مدیر حج و زیارت استان ، اقدامات انجام شده برای خانواده های شهدا منا را به اطلاع رئیس سازمان حج و زیارت و خانواده ها رساندند. در ادامه مراسم با اهدای لوح با تصویر شهدای منا از خانواده های آنان تجلیل بعمل آمد

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.