پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

حجت الاسلام دکتر زمانی در همایش عتبات عالیات اردبیل

همایش متمرکز زائران عتبات عالیات استان اردبیل در شهریور ماه برگزار گردید.

همایش متمرکز زائران عتبات عالیات استان اردبیل در شهریور ماه برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان اردبیل ، همایش متمرکز زائران عتبات عالیات استان عصر روز شنبه مورخ 13 شهریورماه با حضور حجت الاسلام دکتر زمانی مشاور محترم بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت ، زائران و مدیران راهنما در محل مسجد ججین اردبیل برگزار گردید.

بر اساس این گزارش ، مدیر حج و زیارت استان عملیات اجرایی و اقدامات انجام شده توسط حج وزیارت و شرکت شمسا را در داخل کشور و عراق را برای زائران توضیح دادند.

چمن آرایی ، حضور در جلسات متمرکز و غیر متمرکز را برای آگاهی زائران از سفر زیارتیمهم خواند و استفاده از تجربیات مدیران راهنما را ضروری دانست.

وی در خصوص آگاهی از عقد قرارداد زائر با کار گزار ، هزینه سفر، طول مدت سفر، تعهدات کارگزار در قبال زائران ، تحویل به موقع گذرنامه ، اعتبار گذرنامه از زمان خروج از کشور به مدت 7 ماه ، گذرنامه انفرادی برای افراد بالای 17 سال را از وظایف زائر نسبت به حقوق خود در سفر زیارتی خواند.

مدیر حج و زیارت استان، با اشاره به وظایف فردی زائر افزود: زائرانی که داروهای خاص مصرف می کنند باید نسخه پزشکی به همراه داشته باشند وافرادی که تعهد خدمت دارند و رانندگانی که گذرنامه برای اعتبار در محدوده معین دارند باید دقت کنند تا در هنگام سفر ممنوعیت خروج از کشورنداشته باشند.

وی رعایت قوانین و مقررات هر دو کشور مبدا و مقصد را یاداور شد و نحوه حضور در اماکن زیارتی ، رعایت حجاب و عفاف اسلامی، مدارا با همسفران ، رعایت حقوق همسفران، خدمت به بیماران را به زائران یادآوری کرد و بیمه زائران را 48 ساعت قبل از سفر و 72 ساعت بعد از سفر اعلام نمود.

در ادامه این گزارش، حجت الاسلام دکتر زمانی، با اشاره به مقام و شان امام حسین علیه السلام اماکن زیارتی در عراق را توضیح دادند . ایشان با تشریح حدیث لوح به حدیث قدسی در شان امام حسین (ع)  اشاره و گفتند: خداوند فرمود من امام حسین را خازن قرار دادم و محل زیر قبه امام حسین و تربت حرم امام حسین ع را شفا قرارداده ام .

مشاور محترم نماینده ولی فقیه در حج و زیارت استان ، 5 تن آل عبا را مظهر آیه تطهیر  دانستند و با توضیح خطبه امیر الومنین علیه السلام در ازدواج حضرت فاطمه سلام الله علیها گفتند: پیامبر(ص) ازدواج حضرت فاطمه (س) را به خدا می سپارند و خداوند حضرت علی(ع) را هم کفو حضرت فاطمه زهرا (س) معرفی فرموده اند. ایشان جوانان خواستند تا این بزرگواران را بعنوان الگو در زندگی خود انتخاب کنند تا زندگی شان برکت داشته باشد.

مراسم با مداحی یکی از مداحان استان  و دعای فرج آقا صاحب الزمان به پایان رسید.  

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.