پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

استاندار هرمزگان در نشست ستاد اربعین حسینی:مراسم اربعین یک همایش عظیم و پیاده روی بی نظیر است

استاندار هرمزگان در نشست ستاد اربعین حسینی:مراسم اربعین یک همایش عظیم و پیاده روی بی نظیر است
به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان هرمزگان، دکتر جاسم جادری استاندار هرمزگان در سومین نشست ستاد اربعین حسینی استان هرمزگان با بيان اینکه مراسم اربعین یک همایش عظیم و پیاده روی بی نظیر است، عنوان کرد: به منظور آمادگی و ارائه خدمات مناسب به زائران، جلسات کمیته های زیرمجموعه اين ستاد بايد به صورت مرتب تشکیل و امور محوله پیگیری شود و کلیه اقدامات نيز به صورت مستمر به دبیرخانه ستاد در اداره کل امنیتی و انتظامی استانداري ارسال شود.

وی ادامه داد: بیشتر توجه ما بايد به سمت جمع آوری کمک های مردمی باشد و هرچه بتوانیم از مشارکت مردم بیشتر استفاده کنیم کار به شکل بهتری انجام می شود.

استاندار هرمزگان تصريح كرد: برپایی موکب توسط استان هرمزگان در مرز چزابه جهت خدمات رسانی به زائران اربعين توسط کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد انجام و امكانات مورد نياز در اين مكان ايجاد خواهد شد.

جادري با بيان اينكه باید در حرکت زائران و زیارت و امور مختلف مربوط به اربعين نظم حاکم باشد، اظهار داشت: لازم است جهت جمع آوری کمک های مردمی و ساماندهی اين كمك ها جهت ارسال، اطلاع رسانی مستمر به مردم صورت گيرد.

وي خاطرنشان كرد: کمیته آموزشی و فرهنگی ستاد نيز مطالب قابل ارائه را آماده و به مردم اطلاع دهد و کمیته حمل و نقل نیز اتوبوس های مناسب را در اختیار زائران قرار دهد و اتوبوس ها برای بازگشت زائران از مرز ساماندهی شود.

استاندار هرمزگان اضافه كرد: کمیته مشارکت های مردمی نيز ایستگاه های صلواتی را در مسیر حركت زائران برپا و خدمات لازم را ارائه دهد و همچنين دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر نيز ایستگاه های بین راهی را برای ارائه خدمات به زائران برپا کنند.

جادري گفت: لازم است همه اقدامات به صورت منظم گزارش شود و کمیته نظارت و بازرسی عملکرد کمیته ها را گزارش دهد.

اعزام زائران اربعين در قالب کاروان و شبه کاروان انجام می شود

شايان ذكر است؛ معاون حج و زیارت استان هرمزگان نيز در اين نشست با بيان اينكه ثبت نام زائران اربعین از 16 مرداد آغاز شده است، عنوان كرد: تا امروز دو هزار و 300 نفر در قالب 584 گروه از مردم استان هرمزگان براي اعزام به پياده روي و مراسم اربعين ثبت نام کرده اند و سامانه ثبت نام همچنان باز است.

علي اصغر دهقانی افزود: در سال جاری علاوه بر 16 دفتر زیارتی تعداد 13 دفتر زیارتی موقت هم در استان اضافه شده اند که مشغول ثبت نام زائران در سامانه هستند.

وي بيان داشت: اعزام زائران اربعين در قالب کاروان و شبه کاروان انجام می شود و هزینه روادید و بیمه و سایر هزینه ها نيز در قالب ریالی پرداخت مي شود.

معاون حج و زیارت استان هرمزگان تصريح كرد: پوشش بیمه ای برای زائران اربعين اجباری است و قرار است بیمه ایران این پوشش را انجام دهد و مرزها از 20 محرم برای اعزام زائران باز خواهند بود.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.