پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مظلومی:از سوی بعثه جهت زائران ،هر روز يك جلسه توجيهي در نظر گرفته شده است.

مظلومی:از سوی بعثه جهت زائران ،هر روز يك جلسه توجيهي در نظر گرفته شده است.
حجت‌الاسلام سيد جواد مظلومي، معاون فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در مراسم سراسري مديران ستادي و استاني حج و زيارت با مديران كاروان‌هاي و مديران مجموعه حج تمتع ۱۳۹۲ كه ۱۹ ارديبهشت ماه، در سالن اجتماعات سازمان حج و زيارت برگزار شد، به تشريح چگونگي برگزاري مراسم حج امسال پرداخت. وي از مديران كاروان‌ها خواست تا با توجه به تغييرات ساختاري در حج تمتع امسال، در اجراي فعاليت‌هاي فرهنگي، با بعثه مقام معظم رهبري همكاري كامل را انجام دهند.
مظلومي انتخاب و معرفي روحانيون پيش از آغاز ثبت نام در كاروان‌ها را از اقدامات موثر بعثه مقام معظم رهبري دانست و افزود: به منظور آشنايي و انتخاب زائرين، روحاني كاروان‌ها امسال زودتر از آغاز ثبت نام در كاروان‌ها معرفي شدند. وي با تاكيد بر اينكه هنوز ۲۰۰ نفر از روحانيوني كه اعلام آمادگي كرده و توسط بعثه برگزيده شده اند، در كاروان‌ها جذب نشده اند، از مديران كاروان‌ها خواست تا هرچه زودتر نسبت به انتخاب روحاني كاروان خود اقدام كنند.
معاون فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري،ملاك گزينش روحانيون را بومي بودن دانست و گفت: براي تسريع و بهتر كردن ارتباط روحاني، مديران و زائرين، امسال روحاني كاروان‌ها با ملاك بومي بودن و از استان محل اعزام، برگزيده مي‌شود. وي با تاكيد بر اينكه ۱۰ تا ۱۲ جلسه آموزشي براي روحانيون در نظر گرفته شده است، بيان كرد: مهم‌ترين مشكل پيش روي انتخاب روحاني بومي براي كاروان ها، نبود روحاني واجد شرايط در برخي استان‌ها بود كه تاكنون متاسفانه اين مشكل برطرف نشده است. مظلومي محل تولد و سابقه اعزام را از ساير ملاك انتخاب روحاني كاروان دانست و گفت: با توجه به ملاك بومي بودن و هم زبان بودن روحاني با كاروان محل اعزام، برخي استانها كه با تنوع زباني يا پايين بودن ميزان اعزام زائر با برخي مشكلات مواجه بوديم كه با همكاري مديران مربوطه درصدد برطرف كردن اين موانع هستيم.
وي از مديران كاروان‌هاي تقاضا كرد كه افزون بر انتخاب متناسب روحاني با زائران، با تمامي وجود با روحانيان كاروان‌ها همكاري كنند. مظلومي به مديراني كه در كاروانهاي خود زائران ويژه دارند هم توصيه كرد كه زودتر نسبت به انتخاب روحاني متناسب با زائران خود اقدام كنند. معاون فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري بخش بعدي سخنان خود را به اقلام فرهنگي اهدائي به زائران اختصاص داد و گفت: امسال اقلام فرهنگي، زودتر از سال‌هاي گذشته توزيع مي‌شوند و مديران بايد بر طبق دستور العمل ابلاغي، نسبت به توزيع اين اقلام اقدام كنند. وي ادامه داد: امسال هم براي زائران و عوامل اجرايي حج تمتع، توزيع قرآن را در دستور كار قرار داده شده تا اين عزيزان مشكلي از لحاظ تهيه كلام الله مجيد در عربستان، نداشته باشند. مظلومي با اشاره به اينكه امسال ۱۰ جلسه توجيهي مدينه اي و ۱۲ جلسه توجيهي مكه براي زائران خانه خدا در نظر گرفته شده است، از مديران خواست تا محل، امكانات، زمانبندي و برنامه ريزي مناسب براي اجراي اين جلسات را مدنظر قرار دهند.
وي ادامه داد: براي هر روز يك جلسه توجيهي در نظر گرفته شده است اما با توجه به شرايط برخي استانها، مديران مي‌توانند توزيع جلسات را به نسبت شرايط و امكانات موجود، تنظيم كنند. وي به مديران و دست اندركاران حج تمتع امسال توصيه كرد كه نسبت به سال‌هاي قبل، جدي‌تر و به هنگام‌تر عمل كنند و اقلام فرهنگي توزيعي را به موقع ميان زائران توزيع كنند.
روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.