پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دکتر موسوی در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما:هزينه‌ حج در ايران بسيار پايين‌تر از بسياري از كشور‌هاي ديگر است

دکتر موسوی در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما:هزينه‌ حج در ايران بسيار پايين‌تر از بسياري از كشور‌هاي ديگر است
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج نیوز حجت الاسلام و المسلمين دکتر سيد احمد موسوي،مشاور رییس جمهور و رييس سازمان حج و زيارت شب جمعه در گفتگوي ويژه خبري شبكه دو سيما، با بيان اينكه ۹۲ درصد از هزينه‌هاي حج تمتع ارزي است، گفت: با توجه به اينكه ارز سال گذشته با نرخ مرجع در اختيار سازمان حج و زيارت قرار مي‌گرفت و امسال در بودجه ۹۲ دولت ومجلس ارز مبادله اي را به اين سفر اخصاص دادند، به همين دليل قيمت حج دو برابر شد.
وي با اعلام آمادگي سازمان حج و زيارت براي كاهش نرخ حج گفت: با تمهيداتي كه براي انعقاد قرارداد مسكن و نيز كاهش ۱۰۰۰ نفري از عوامل اجرايي داشته‌ايم، مي‌توان نرخ اين سفر معنوي را باوجود تورم اعلامي از سوي بانك مركزي (بيش از ۳۰ درصد) كمتر از نرخ سال گذشته ابلاغ كرد.دکتر موسوي با بيان اينكه مشكلات ارزي مربوط به سازمان حج نيست، افزود: هم اكنون هزينه‌هاي حج تمتع در ايران بسيار پايين‌تر از بسياري از كشور‌هاي ديگر است، افزون بر اينكه كيفيت خدمات ارائه شده توسط ايران بالاتر از آنهاست. وي با بيان اينكه هزينه تمام شده براي حج تمتع در ايران بين ۳۷۰۰ تا ۴۶۰۰ دلار براي هر نفر است، گفت: بهترين هتل ما در مدينه (هتل موفنبيك) تختي ۸۴ دلار و كمترين قيمت مربوط به هتل الدخيل است تختي ۵۷. ۵ دلار براي هر شب است.

مشاور رییس جمهور ادامه داد: به عقيده شخصي من اختصاص يارانه به موضوع حج درست نيست چنانچه براي بسياري از كالاهاي اساسي نيز دولت و مجلس اين سياست را اتخاذ كرده اند و در بودجه ۹۲ خبري از ارز مرجع نيست. وي با تاكيد براينكه در اعزام به عمره و ثبت نام حج تمتع هيچگونه مشكلي وجود ندارد، اظهار داشت: امسال هيچ سهميه اي از عمره وحج كم نشده است و حتي با مذاكراتي كه با طرف سعودي انجام شده، محدوديت براي اعزام عمره هم برداشته شده و اگر امروز محدوديتي وجود دارد، به امكاناتي نظير هواپيمايي برمي گردد.

محدويت براي اعزام زائران به عمره نداريم.

رييس سازمان حج و زيارت با اشاره به تخريب بيش از ۱۵۰ هتل در مدينه منوره براي توسعه حرم نبوي، تصريح كرد: شايعاتي درباره كاهش سهميه پخش شد كه صحت ندارد و تاكنون بيش از ۱۰۰۰ پرواز انجام شده و اين اعزام‌ها ادامه دارد.وي ادامه داد: با توجه به طرح توسعه حرمين اول، قرار بود عمره تعطيل شود كه با مذاكرات انجام شده اين تصميم طرف سعودي اجرايي نشد و هم اكنون به طور متوسط در هر ۶ روز ۱۹ هزار زائر به سرزمين وحي مشرف مي‌شوند.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.