پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دیدار مهندس اوحدی با آیت الله صافی گلپایگانی در قم؛

آیت الله صافی : اقدامات ننگین سعودی ها در منا در تاریخ ماندگار می شود/رئیس سازمان حج : ۵ هزار شهید فاجعه منا ‌۵ روز در گرمای بی‌سابقه و در تریلی‌های غیر‌استاندارد باقی ماندند/فاجعه منا در تاریخ اسلام بی سابقه بود

آیت الله صافی : اقدامات ننگین سعودی ها در منا در تاریخ ماندگار می شود/رئیس سازمان حج : ۵ هزار شهید فاجعه منا ‌۵ روز در گرمای بی‌سابقه و در تریلی‌های غیر‌استاندارد باقی ماندند/فاجعه منا در تاریخ اسلام بی سابقه بود

آیت‌الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه اقدامات پلید و ننگین سعودی ها در حادثه منا در تاریخ ماندگار می‌شود گفت: رژیم سعودی مدعی مسلمانی است اما سبب سرافکندگی مسلمانان شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، آیت‌الله صافی گلپایگانی ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان حج و زیارت و خانواده شهدای فاجعه منا اظهار داشت: فاجعه خونین منا فاجعه بسیار بزرگی بود و ننگ آن در تاریخ سعودی ها ثبت و ضبط می‌شود.


مرجع تقلید شیعیان با اشاره به لزوم موضع‌گیری مدعیان حقوق بشر در برابر جنایات رژیم سعودی افزود: مجامع بین‌المللی و مدعیان آزادی بیان در مقابل حادثه خونین منا که به دلیل سومدیریت سعودی ها به وجود آمد سکوت اختیار کردند.

وی با بیان اینکه فاجعه منا درد و مصیبت عظیمی بود، گفت: رژیم سعودی با بی‌لیاقتی خود ظلم بزرگی را بر مسلمانان وارد کرد و سبب تأسف و تألم جامعه اسلامی شد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به ارزش و اهمیت جایگاه شهدای منا نزد خداوند بیان کرد: شهدای منا که در لباس احرام به شهادت رسیدند جایگاه رفیعی دارند و خانواده آنها باید با صبر و دفاع از دین و ولایت و اهل بیت(ع) حافظ ارزش‌های آنان باشند و به عنوان الگو مطرح شوند.

آیت‌الله صافی گلپایگانی خطاب به خانواده شهدای منا افزود: شما خانواده معظم شهدای منا با همه صدمات و رنجی که متحمل شدید این موضوع را بدانید که جایگاه و مقامی که خداوند به شما داده سبب افتخار است.

آیت‌الله صافی گلپایگانی خاطر نشان کرد: اقدامات پلید و ننگین این رژیم در تاریخ ماندگار می‌شود، رژیم عربستان مدعی مسلمانی است اما سبب سرافکندگی مسلمانان شده است.

 مهندس  سعید اوحدی در دیدار با آیت الله صافی‌گلپایگانی که همزمان با نخستین سالگرد شهادت شهدای منا و با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و خانواده معظم شهدای منا برگزار شد، گفت: در دیدار با خانواده‌های شهدای منا آنچه دیدیم ظاهر غم و اندوه و مصیبت و باطن زیبا نگریستن به این شهادت‌ها و عظمت این شهداست.

وی تأکید کرد: این نوع نگاه خانواده معظم شهدای منا الگو گرفته از نگاه حضرت زینب(س) است که با آن همه مصیبت و غم فرمود «الی ما رایت جمیلا».

رئیس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: فاجعه منا در تاریخ اسلام بی‌سابقه بود در این فاجعه 7000 میهمان خدا در سرزمین مقدس منا به شهادت رسیدند. این در حالی بود که حجاج هزینه تأمین امنیت خویش را نیز به عربستان پرداخت کرده بودند اما با بی تدبیری و بی‌لیاقتی آنان بسیاری از حجاج به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص که نباید فاجعه منا فراموش شود، افزود: شهدای منا بعد از درک عرفه و وقوف در مشعر مظلومانه به دلیل بی‌کفایتی اداره‌کنندگان حج به شهادت رسیدند.


مهندس اوحدی اضافه کرد: این فاجعه در سه مرحله اتفاق افتاد مرحله اول محل وقوع بود که موجب ازدحام و کشته شدن تعداد زیادی شد و مرحله دوم مجروحانی که در بیمارستان‌ها از کمترین امکانات بی‌بهره بودند و حتی دستگاه احیا برای آنان فراهم نبود و مرحله سوم برخورد با ابدان مطهر این شهدا بود. 5 هزار شهید که در تریلی‌های غیر استاندارد در گرمای عربستان پنج روز باقی ماندند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.