پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

فرمانده پلیس : شكايت پليس ايران به اينترپل درباره مقصران منا

فرمانده پلیس : شكايت پليس ايران به اينترپل درباره مقصران منا

فرمانده نيروي انتظامي از ارائه شكواييه عليه عربستان سعودي درباره فاجعه منا به اينترپل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايسنا، سردار حسين اشتري در حاشيه همايش ۱۲۰۰ شهيد يگان‌هاي ويژه كه صبح پنجشنبه در مقر مركزي يگان ويژه برگزار شد، در پاسخ به سوال ايسنا مبني بر پيگيري‌هاي پليس اينترپل درباره فاجعه منا، گفت: با هماهنگي وزارت امور خارجه و سازمان حج و زيارت شكايتي را تنظيم كرده و به پليس بين‌الملل تحويل داده‌ايم.

به گفته فرمانده ناجا اين شكايت از سعودي‌ها انجام شده و به منظور بررسي غفلت‌ها و كوتاهي‌هاي آنان در فاجعه منا است.

اشتري افزود: پليس در هرجا كه لازم باشد براي پيگيري اين موضوع و پاسخگويي به مطالبات مردمي وارد خواهد شد.

فرمانده نيروي انتظامي در بخش ديگري از سخنانش به برگزاري يادواره ۱۲۰۰ شهيد يگان‌هاي ويژه اشاره كرد و گفت: امروز توفيق داشتيم تا از خانواده‌هاي ۱۲۰۰ شهيد والامقام تقدير كنيم. اين مراسم همزمان در هشت استان كشور برگزار شد.

فرمانده نيروي انتظامي درباره آماده‌باش اين نيرو براي ايام اربعين نيز گفت: قرارگاه اربعين از ماه‌هاي گذشته براي ارائه خدمات بهتر به زائران در سال ۹۵ ايجاد شده و شماري از مديران و فرماندهان ناجا نيز در آن حضور دارند.

فرمانده ناجا با بيان اينكه ناجا همچون سنوات گذشته آمادگي خدمت رساني به زائران را دارد افزود: درخواستم از مردم اين است كه در قالب كاروان‌هاي حج و زيارت[در قالب ساماندهی اعزام های اربعین] به عتبات بروند. همچنين اگر گذرنامه‌شان فاقد اعتبار است تا فرصت كافي وجود دارد، نسبت به تمديد آن اقدام كنند.

اشتري با بيان اينكه شرط سفر داشتن گذرنامه معتبر و ويزاست تصريح كرد: زائران بايد تمام مدارك لازم براي سفر را به همراه داشته باشند. فرمانده نيروي انتظامي از مردم خواست كه در طول مسير خود و در پايانه‌هاي مرزي، همكاري لازم را با پليس داشته باشند.

به گفته اشتري، پليس قبل، حين و بعد از مراسم اربعين در محل حضور داشته و به زائران خدمت رساني خواهد كرد. در حال حاضر مرز شلمچه و چزابه در استان خوزستان و مرز مهران در استان ايلام براي تردد زميني زائران انتخاب شده است.

وي درباره زير ساخت‌هاي لازم در استان‌هاي مرزي نيز گفت: وزارت كشور و استانداري ها اقدامات لازم را انجام داده‌اند، اما همچنان زيرساخت‌ها كافي نيست و اميدواريم در مدت زمان باقي مانده، مشكلات موجود مرتفع شوند. البته نسبت به سال گذشته اقداماتي نيز انجام شده است.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.