پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دیدار رئیس سازمان حج و زیارت و استاندار گیلان؛

استاندار گیلان از پیگیری های بعثه و سازمان حج در خصوص فاجعه منا تقدیر کرد

استاندار گیلان از پیگیری های بعثه و سازمان حج در خصوص فاجعه منا تقدیر کرد

رئیس سازمان حج و زیارت که برای حضور در مراسم یادواره شهدای مظلوم فاجعه منای استان گیلان، راهی این استان شده، صبح امروز با دکتر محمدعلی نجفی استاندار گیلان دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ دکتر محمد علی نجفی در این دیدار که در دفتر کار وی برگزار شد با بیان اینکه سال گذشته 7 هزار گیلانی با ثبت نام در سماح و اخذ روادید عراق در مراسم عبادی- سیاسی اربعین حسینی شرکت کردند گفت : باتوجه به تعداد بالای مشتاقان حضور در مراسم اربعین حسینی و ضرورت تسهیل در خدمت رسانی به این عزیزان از طریق رایزنی با ستاد مرکزی اربعین حسینی ،  وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت پیگیرهستیم تا صدور روادید برای رائران گیلانی در رشت انجام پذیرد.

وی افزود : پیش بینی های لازم برای استقرار دفتر موقت کنسولگری انجام شده است ومنتظر اعلام نهایی دستگاه های ذیربط هستیم .

وی  در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش های ارزنده سازمان حج و زیارت در پیگیری  حادثه دیدگان فاجعه منا اظهار داشت : مظلومیت شهدای فاجعه منا که در حال عبادت و با لبان تشنه و در زیر آفتاب سوزان به فیض شهادت نائل آمدند هر گز از اذهان فراموش نخواهد شد .

استاندار گیلان اظهار داشت :  همراهی های لازم برای پیگیری امور بازماندگان در روزهای اولیه پس از وقع این حادثه صورت پذیرفت  و این روند را ادامه خواهیم داد .

وی همچنین با اشاره به نحوه برخورد وقیحانه حکام سعودی  در فاجعه منا اشاره کرد و افزود : بی‌تدبیری و بی کفایتی حکام سعودی موجب گردید تا تعداد زیادی از مسلمانان در سرزمین منا  مظلومانه به شهادت برسند.

وی بر ضرورت شکل گیری گروه حقیقت یاب بین المللی در فاجعه منا تاکید کرد و افزود : تشکیل این گروه موجب خواهد شد تا واقعیات مسئله روشن شود .

استاندار گیلان در این دیدار از تلاش ها و پیگیری های بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در خصوص مسائل شهدای مظلوم منا تقدیر کرد.

در این دیدار همچنین رئیس سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص فاجعه منا اظهار داشت : همراهی های خوبی از سوی بخش های مختلف کشور در شکل گیری حرکت اصولی زمینه‌ی رسیدگی به بازماندگان فاجعه‌ی منا و پیگیری احقاق حقوق شهدای این واقعه صورت پذیرفت  .

مهندس اوحدی همچنین از استاندار گیلان برای پیگیری امور مربوط به استان  قدردانی کرد و گفت : در تمامی مراحل شاهد انسجام بسیار خوب  در گیلان  بودیم.

رئیس سازمان حج و زیارت در این دیدار همچین به برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص زائران اربعین اشاره کرد و گفت: در خصوص توسعه و تجهیز زیرساخت های مرزی کشور اقدامات خوبی صورت گرفته است.

رئیس سازمان حج در این دیدار همچنین به ثبت نام بیش از 140 هزار نفر در سامانه سماح اشاره کرد و گفت: علی رغم همه تلاش های صورت گرفته در خصوص ساماندهی زائران اربعین حسینی(ع) توقع همکاری بیشتر از طرف سعودی را داریم.

در این دیدار همچنین بر پیگیری نامگذاری میدان ها و معابر شهری بنام شهدای مظلوم فاجعه منا برای پاسداشت یاد و خاطره و گرامیداشت مقام آن بزرگواران تأکید شد.

این دیدار  با حضور حجت الاسلام مهدی شهسواری مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت و حسن فعال مدیر حج و زیارت گیلان برگزار شد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.