پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با حضور خانواده های شهدای منا

اولین سالگرد حادثه فجیع شهدای منا استان اردبیل برگزار گردید.

اولین سالگرد حادثه فجیع شهدای منا استان اردبیل برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان اردبیل ، عصر روز شنبه مراسم سالگرد شهدای منا با حضور با شکوه خانواده های محترم شهدای منا ، ایثار گران ، مسئولین استانی،نیروهای نظامی و انتظامی ، مدیریت و کارکنان حج و زیارت و اقشار مردمی  در سالن ولایت سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل برگزار گردید.

بر اساس این گزارش ، در ابتدای مراسم با شعارهای کوبنده حاضرین علیه استکبار و آمریکا و آل سعود و رژیم صهیونیستی آیین برائت از مشرکین انجام گرفت.  

بر همین اساس با تشییع سه شهید میهمان گمنام هشت سال دفاع مقدس به داخل سالن مراسم و مداحی یکی از مداحان استان ، حاضرین با لبیک و سر دادن شعار، یاد و خاطره شهیدان گمنام و شهدای منا را گرامی داشتند.   

در ادامه مراسم ،حجت الاسلام فیاضی نماینده ولی فقیه در سپاه استان ، در خصوص  شهادت شهدای منا که با حج ناتمام ، در هوای گرم و با لبهای تشنه و با زبان ذکر و لباس احرام به سوی معبود شتافتند، به ناتمام گذاشتن حج امام حسین علیه السلام در روز عرفه را اشاره و مسئله قیام عاشورا را در خصوص شهید شدن امام حسین و اهل بیت ویاران اش را به تصویر کشیدند و با شهید شدن شهدای منا توسط آل سعود ، بی کفایتی آنان را در اداره حج بیان داشتند.

حجت الاسلام فیاضی همچنین به آیه قرآن که هرکه صد سبیل از خانه خدا کند به عذاب دردناک دچار خواهد شد اشاره و گفتند: به فتوای یکی از درباریان و مفتیان آل سعود که گفته ایرانی مسلمان نیست و فرزندان مجوس هستند و دشمنی ما با ایران دیرینه است و خود را خادم حرم شریف می دانند، درحالیکه که خادم حرم شریف در منطقه جنایت می کند و مردم مظلوم بحرین را به خاک و خون می کشد و از داعش و گروههای تروریسم حمایت می کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه استان ، در پاسخ به ادعای مفتی آل سعود بیان داشتند: هیهات من  الذله، همیشه هست، فرزندان ایران فرزندان حسین علیه السلام و فرزندان کربلا هستند. ایشان به روایتی از امام صادق(ع) اشاره و گفتند: صاحب و مولای ما می آید و کسانی که راه کعبه را می بندند از میدان بر می دارد.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.