پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سخنرانی رئیس سازمان حج در مراسم نماز عید قربان استان گلستان؛

تجلیل از شهدای مظلوم منا در مراسم نماز عید قربان گنبدکاووس

تجلیل از شهدای مظلوم منا در مراسم نماز عید قربان گنبدکاووس

رئیس سازمان حج و زیارت در سخنرانی نماز عید قربان در استان گلستان، ضمن تجلیل از شهدای مظلوم حج گذشته، بی کفایتی ها و بی لیاقتی های سعودیها که منجر به وقوع فاجعه منا گردید را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان گلستان جناب آقای مهندس اوحدی معاون وزیر وریاست سازمان حج وزیارت  با حضور در مراسم اقامه نماز عید قربان در عیدگاه اهل سنت گنبد کاووس از مقام شهدای منا تجلیل کرد.

وی  در این مراسم ضمن تبریک  این عید  سعید به مردم و  تشکراز  امام جمعه اهل سنت شهرستان گنبد کاووس و خیر مقدم به مسئولین منطقه و خانواده معظم شهدای منا به تبیین ابعاد حادثه منا پرداخت  واین فاجعه را محصول سه عامل مهم  دانست.

رئیس سازمان حج و زیارت بیان کرد: ابتدا بی تدبیری برگزار کنندگان حج که با انسداد خیابان منتهی به رمی جمرات زمینه ساز رخداد چنین حادثه ای شدند .ثانیاعدم رسیدگی مناسب به مجروحین این حادثه و نبود امکانات کافی که منجر به افزایش تلفات گردید ودر آخر نیزرفتار خلاف انسانی با پیکر مطهرو عدم نگهداری مناسب از این شهدا که باعث مشکلات فراوان در شناسایی این عزیزان گردید.

مهندس اوحدی  ضمن تشکر از رهبر معظم انقلاب اشاره نمود که تنها کشوری که توانست ابدان مطهر شهدای منا را به کشور بازگرداند جمهوری اسلامی ایران بود و این امر محقق نمیگردید مگر با نهیب امام گونه مقام معظم رهبری .

در پایان مراسم آقای اوحدی از کتاب شهدای منا رونمایی نمودو این کتاب ارزشمند را که توسط مجموعه حج وزیارت استان تالیف گردیده را به روح مطهر شهدای منا وخانواده این عزیزان اهدا کرد .

این مراسم با  اقامه نماز عیدقربان  به پایان رسید.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.