پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

یادواره سراسری ادبی هنری خط سرخ منا در تبریز برگزار شد + تصاویر

یادواره سراسری ادبی هنری خط سرخ منا در تبریز برگزار شد + تصاویر
یادواره سراسری ادبی هنری خط سرخ منا با حضور کارکنان، کارگزاران و مدیران حج و زیارت استان و با همراهی جمعی از حجاج تمتع سال گذشته در سالن آمفی تئاتر مجتمع پتروشیمی تبریز برگزار گردید،

آعصر روز ۲۱ شهریورماه، مراسم اختتامیه اولین یادواره سراسری ادبی هنری «خط سرخ منا» با دریافت ۷۴۸ اثر هنری ادبی در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد.

  حسن میلانی، رئیس حوزه هنر استان، و همچنین دبیر اجرایی این یادواره، با بیان اینکه ۷۴۸ آثار از سراسر کشور به این دبیرخانه ارسال شده است، گفت: دبیرخانه یادواره با اعلام فراخوان از تاریخ اول مردادماه در رشته‌های فیلم‌های موبایلی، عکس، تصویرسازی، کاریکاتور، گرافیک، شعر و داستان شروع به فعالیت و اطلاع‌رسانی نمود.

وی ادامه داد: با توجه به مدت اندک و اتمام مهلت ارسال آثار تا ۱۵ شهریورماه با عنایت پروردگار متعال شاهد به بار نشستن اندیشه‌های پویا و تلاش مستمر هنرمندان شاعران و نویسندگان بودیم.

میلانی افزود: در محدوده زمانی فراخوان، حدود ۷۴۸ اثر از آثار هنرمندان از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی در تشریح تعداد آثار در هر بخش چنین گفت: در بخش کاریکاتور ۲۴۰ اثر، در بخش پوستر و گرفیک ۹۵ اثر، در بخش تصویرسازی ۳۷ اثر، در بخش عکس ۶۱ اثر، در بخش شعر ۲۲۵ اثر، در بخش داستان و خاطره‌نویسی در حدود ۴۰ اثر،در بخش فیلم و نماهنگ ۱۶ اثر، و سایر موضوعات اعم از کتاب، خاطره‌نویسی، نمایش رادیویی، نرم‌افزار و ... ۱۸ اثر و در بخش رسانه ۱۲ اثر و تواشیح ۴ اثر اعلام وصول شده است.

رئیس حوزه هنر استان در پایان به بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی رژیم آل‌سعود اشاره کرد و گفت: ادامه این یادواره‌ها باید برگزار شوند و چهره منحوس این رژیم و پدرخوانده‌های آن‌ها مشخص شود.

در ادامه مراسم گروه تواشیح میعاد از شهر قم، به اجرای دو قطعه در وصف شهدای منا پرداختند و سپس امیر روحی ملکی، مدیر دفتر حج‌وزیارت استان پس از تشریح وقایع فاجعه منا،  پیام ریاست سازمان حج و زیارت جناب آقای مهندس اوحدی را برای حضار در یادواره خط سرخ منا را بدین شرح قرائت نمودند:

" بسم الله الرحمن الرحیم

با تقدیم سلام و ادب و احترام خدمت جمع حاضر در گردهمائی بزرگداشت اولین سالگرد شهدای گرانقدر منا در سرزمین غیوران تبریز که به همت والای دلسوزان آن خطه برگزار می گردد.

اساسا نکوداشت یاد و خاطره فراموش نشدنی شهدای عالی مقام منا که در بهترین ساعات و حالات توفیق شهادت نصیب آنان گردید، در حقیقت یادآور جایگاه پرافتخار و با عظمت آن بندگان پاک و برگزیدگان آستان الهی می باشد.

این فاجعه کم نظیر و غمبار که بر اثر سوء تدبیر و بی کفایتی مدعیان دروغین موسوم به خادم حرمین رخ داد نشان از وقاحت و بی رحمی حاکمان جور و فساد و مسببان آن واقعه دردناک دارد که امسال نیز با آلودن فریضه حج به سیاست های ناپاک خود مصداق صد عن سبیل الله شدند و موجب محرومیت هموطنانمان از انجام مناسک حج گردیدند.

این مخاطبان نهیب مقام معظم رهبری در پیام اخیر معظم له، یقینا سزای رفتار ناعادلانه شان را خواهند دید و به خواست خداوند متعال چند گام به ورطه سقوط نزدیکتر خواهند شد."

 


در پایان مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر منا، از خانواده های این شهدای بزرگوار با تقدیم هدایایی تقدیر و تشکر بعمل آمده و منتخبین آثار برتر ارسالی به یادواره خط سرخ منا نیز معرفی و تقدیر شدند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.