پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

زینلی مدیر حج و زیارت استان فارس

باید در مجامع بین المللی از حقوق شهدای منا دفاع کنیم

باید در مجامع بین المللی از حقوق شهدای منا دفاع کنیم

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان فارس، علیرضا زینلی مدیر حج و زیارت استان فارس در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شیراز ، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت امام محمد باقر(ع) و اولین سالگرد شهادت شهدای فاجعه منا، گزارش اجمالی از فاجعه منا و کارشکنی های عربستان سعودی در راستای جلوگیری از حضور زائرین ایرانی حج تمتع امسال ارائه نمود و گفت : متاسفانه در سال گذشته در اثر بی کفایتی و بی تدبیری آل سعود 50 تن از زائرین استان به شهادت رسیدند.

زینلی با اشاره به قسمت هایی از بیانات مقام معظم رهبری"مدظله العالی" در دیدار با خانواده های معزز شهدای منا اشاره و گفتند : این حادثه اثبات مجدد بی لیاقتی این شجره خبیثه ملعونه در تصدی و اداره حرمین شرفین است و متاسفانه با گذشت یک سال با حادثه غمبار منا حقیقت مسئله روشن نشده است و مدعیان حقوق بشر با سکوت خود در برابر این حادثه مرگبار ساکت ماندند و اگر دولت آل سعود راست می گوید و در این حادثه بی تقصیرند بگذارند یک هیئت حقیقت یاب اسلامی ، بین المللی واقعیات مسئله را از نزدیک بررسی و روشن کنند و باید در تمام مجامع بین المللی از حقوق شهدامان دفاع کنیم

مدیر حج و زیارت در ادامه گزارشی از روند مذاکرات و کارشکنی های آشکار دولت آل سعود در ممانعت و جلو گیری از حضور زائرین ایرانی در حج سال جاری ارائه نمود و اظهار داشت : متاسفانه امسال بر اثر همین جهالت آل سعود، زائرین ایرانی از  اعمال حج و این فریضه واجب الهی محروم شدند ، سعودیها صد عن سبیل الله کرده اند که این ظلم هیچ گاه از تاریخ پاک نخواهد شد واین ننگی است که بر چهره آل سعود خواهد ماند.

وی در ادامه سخنان خود با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص زنده نگه داشتن خاطرات غمبار فاجعه منا گفت:  از ریاست سازمان آموزش و پرورش استان طی نامه ای درخواست شد تا نسبت به نامگذاری آموزشگاه یا مدرسه ای به نام شهداء  فاجعه غمبار منا اقدام نمایند . همچنین طی مکاتبات صورت گرفته از مدیر کل محترم پست استان درخواست شد تا نسبت به چاپ تمبر یادبودی در ارتباط با شهداء این فاجعه عظیم اقدام نمایند .

وی افزود:  طی مکاتبات صورت گرفته ، از نمایندگان محترم شورای شهر شیراز و شهرستانها درخواست شد تا کوچه ها و معابر نزدیک محل سکونت خانواده معظم این عزیزان به نام شهدا مزین گردد.

زینلی درخصوص برگزاری مراسم سالروز شهادت پنجاه نفر از زائران عزیز استان فارس گفت: ستادی با محوریت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و مدیریت حج و زیارت ،  با مشارکت دستگاههای  اجرایی تشکیل گردید و مقرر شد هم زمان با ایام حج از یکم الی نهم ذیحجه مراسم بزرگداشت شهدای منا با شکوه تمام برگزار گردد. همچنین مراسم دعای پرفیض عرفه در روز یکشنبه با حضور خانواده های شهدای منا در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار می گردد

وی افزود:  در این مراسم با برپائی نمایشگاه شهدای منا در صحن حرم مطهر شاهچراغ (ع) و نصب ماکت کعبه و بنر در کلیه دفاتر و شرکتهای خدمات زیارتی استان و معابر شهر و همچنین نامگذاری میدان و پل جدید الاحداث به نام شهدای منا با همکاری شهرداری منطقه یک و شورای شهر و بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین گلباران قبور شهدا ،  یاد و خاطره این عزیزان زنده نگه داشته شد.

مدیر حج و زیارت استان فارس با اشاره به اعزام های عتبات عالیات و برگزاری مراسم بین المللی اربعین حسینی نیز گفت: در سال گذشته از استان فارس بیش از 64 هزار و 500 نفر موفق به دریافت روادید برای شرکت در مراسم اربعین حسینی شدند و امسال پیش بینی می کنیم نزدیک به 100 هزار نفر موفق به دریافت روادید شوند زینلی آمار پیش ثبت نام اربعین امسال در استان را تاکنون 3 هزار و 699 گروه به استعداد 12 هزار و 245 نفر اعلام و تاکید کرد: مشتاقان زیارت ابا عبدالله جهت ثبت نام به سامانه سماح مراجعه نمایند و کسانی که در خارج از این سامانه ثبت نام کرده باشند اجازه خروج از کشور را ندارند .

گفتنی است در پایان نماز جمعه این هفته شیراز مدیر حج  و زیارت استان به همراه کارکنان و جمعی از کارگزاران زیارتی هم پای نماز گزاران در راهپیمایی محکومیت آل سعود و برائت از مشرکین شرکت کردند.

همچنین نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شیراز به گرامیداشت شهدای منا  و سهل انگاری ، بی تدبیری و  بی کفایتی آل سعود در فاجعه منا اشاره و گفتند: روز عید قربان امسال با اولین سالگرد شهادت غمبار حجاج بیت الله الحرام همراه است . یکسال از شهادت بیش از هفت هزار حاجی در حال احرام در مسیر انجام عبادت خدا و اطاعت از پروردگار عالم به خاطر تعمد و یا عدم رسیدگی سعودیها به شهادت رسیدند ؛ جنایات دولت سعودی در اسلام آنقدر عمیق و گسترده شده است که دیگر جای هیچ گونه درنگ نگذاشته است . یمن ، سوریه ، عراق ، بحرین و حتی منافقین ورشکسته که یک جنازه سیاسی از آن ها باقی مانده در فرانسه عربستان آن ها را می بیند و بعد وعده بمب گذاری به وسیله آن ها در ایران می دهد و توطئه های شوم خودش را که بحمدالله تا امروز هر چه بوده خنثی شده و با  حضور نیروهای هوشیار جمهوری اسلامی ایران آن توطئه ها نقش بر آب شده را در داخل مملکت شروع کرده است .
آیت الله ایمانی افزودند: امروز دیگر امیدی به اصلاح آل سعود نیست . این ها کارگزاران امریکا و اسرائیل هستند ، این ها رژیم کودک کشند ، حکومتی که باعث می شود تا هفت هزار حاجی عرب ، سنی ، شیعه و همه مذاهب اسلامی زیر آفتاب داغ عربستان بمیرند و یک ظرف آب به آن ها نمی رسانند و سه ساعت از این ماجرا می گذرد و بعد هم طلبکار می شود و یک عذرخواهی از یک کشور مسلمان انجام نمی دهد ، انسان هایی که تمام وجودشان خون گرفته و جز آدم کشی و جنایت چیزی دیگری حالیشان نمی شود .
نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شیراز
به فرمایش مقام معظم رهبری اشاره و بیان داشتند: امروز باید تمام بزرگان دنیای اسلامی به پا خیزند ، تکلیف حرمین شریفه را معین کنند ، تکلیف حج را معین کنند ، امروز باید کمیته حقیقت یاب تشکیل بشود متأسفانه از سال گذشته گفته شد و این کار تا به امروز انجام نشد، حقوق شهدای منا باید پیگیری بشود ،  و دنیا باید به فکر خانه خدا بیفتد ، دنیا باید به فکر مراسم حج بیفتد، قرآن مجید هم به عنوان شجره خبیثه از این ها یاد کرده است هم به عنوان شجره ملعونه .

 

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.