پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

برگزاري مراسم گراميداشت ياد شهداي منا استان مازندران در شهرستان قائمشهر

برگزاري مراسم گراميداشت ياد شهداي منا استان مازندران در شهرستان قائمشهر
برگزاري مراسم گراميداشت ياد شهداي منا استان مازندران در شهرستان قائمشهر.

به گزارش روابط عمومی حج وزیارت  مازندران،نخستين سالگرد گراميداشت ياد و خاطره شهداي عزيز فاجعه منا منطقه شرق مازندران عصر امروز بيستم شهريور ماه با حضور پرشور خانواده هاي معظم شهدا، ايثارگران، خانواده شهداي مناو مسئولین استانی در حسينيه عاشقان اين شهرستان برگزارشد.

در اين مراسم ابتدا عباسعلي رضايي مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان مازندران ضمن گراميداشت ياد شهداي مظلوم فاجعه منا در سخناني با بيان اينكه رژيم  رو به سقوط آل سعود،ديگر لياقت مديريت حرمين شريفين را ندارد اظهارداشت:امروز دنياي اسلام به سبوئيت خاندان ناآگاه اين رژيم پوشالي و حاميان مزدورش پي برده است.

رضايي با اشاره به اينكه شهداي منا مظلوم هستند گفت: امروز همه بايد در زنده نگه داشتن ياد و نام شهداي عزيز فاجعه منا در جامعه تلاش كنند و از خانواده هاي صبور و مقاوم اين عزيزان تجليل و تكريم نمايند.

وي با اشاره به مراسم گراميداشت شهداي منا در استان گفت: به منظور گراميداشت ياد شهداي منا، يادواره 9 شهيد گرانقدر فاجعه منا 18 شهريور در غرب استان به ميزباني رامسر و 39 شهيد منطقه شرق استان امروز به ميزباني شهرستان قائمشهر برگزارگرديد.

مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران مازندران ضمن تشكر از برگزار كنندگان اين مراسم و دستگاههاي عضو گفت:تمام تلاش ما بر اين بود تا مراسم گراميداشت نخستين سالگرد شهداي عزيز فاجعه منا مازندران به شايستگي و در شأن و منزلت اين عزيزان برگزارشود.

 گفتني است اين مراسم كه با استقبال بي نظير خانواده هاي شهدا، ايثارگران و مردم قدرشناس و ولايتمدار قائمشهر برگزار شد بيش از 1500 نفر شركت داشتند.

سخنران این مراسم  حجت الاسلام والمسلمین گواهي نماينده محترم ولي فقيه در سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ بود.  ایشان با بيان اينكه پايه اسلام بر پنج چيز بنا شده كه نماز و حج از مهمترين آن بشمار مي روند گفت:حج يكي از مراسم هاي عظيمي است كه موجب زنده نگه داشتن نام اسلام است و منجر به اين مي شود تا مردم دور هم جمع شوند و براي بررسي مسائل جامعه هم انديشي و هم افزايي كنند.

وي با اشاره به اينكه وهابيت و آل سعود از بدو تولد با اسلام و مسلمانان عناد و دشمني داشته است و مخالف شريعت و نام محمد(ص) بوده است اظهارداشت:فتواهاي مفتيان حلقه به گوش آل سعود ،که  ابتدايي ترين احكام اسلام را نمي فهمند و  چندين بار قبور مطهر چهار امام مظلوم ما را تخريب نموده و با خاك يكسان كردند.

 حجت الاسلام و المسلمين گواهي افزود:بي لياقتي و بي كفايتي آل سعود موجب شد جمعي از حاجيان ايران اسلامي ما در سال گذشته در منا به شهادت برسند بنابر اين جهان اسلام بايد با يد واحده ، مديريت حج را به كشورهاي اسلامي بسپارند تا تمام مشكلات حل شود.

نماينده ولي فقيه در سپاه محمد رسول الله تهران عنوان كرد:آل سعود با اجازه ندادن ورودحجاج ايراني به سرزمين امن الهي ، به مريم رجوي دعوت نامه مي فرستد كه امسال مهمان ويژه در مناسك حج حضور پيدا كند! بايد به اينان گفت: ننگتان باد و آيندگان اين ددمنشي را قضاوت خواهند كرد و آل جهود در آينده اي نزديك نيست و نابود خواهد شد .

 حجت الاسلام و المسلمين گواهي با بيان اينكه در كشورمان تا به امروز 17 هزار و 600 نفر بدست منافقان ترور شدند و به شهادت رسيدند گفت:اينان ايران را حامي تروريست مي دانند در حالي كه خود پرورش دهنده و پشتيبان تروريست همچون داعش هستند و با قساوت و سنگدلي در كشورهاي يمن،سوريه ،عراق و...  مرتكب جنايت  مي شوند.

نماينده ولي فقيه در سپاه محمد رسول الله تهران اظهارداشت:به تعبير مقام معظم رهبري ، رژيم خبيث آل سعود با اين حركت ننگين كه مانع ورود زائران ايراني به خانه خدا شده است زمينه سقوط خود را فراهم كرده و در آينده اي نزديك، ريشه خود را زده است.

اين مسئول در پايان از استقبال شايسته مردم استان به جهت شركت با شكوه در نخستين سالگرد شهداي فاجعه منا و نيز دستگاههاي برگزار كننده اين مراسم قدرداني كرد.

گفتني است 48 زائر مازندراني به دليل بي كفايتي رژيم آل سعود در سال گذشته در منا به شهادت رسيدند. 

از دیگر برنامه های این مراسم نوحه سرائي توسط مداح اهل بيت بذري،قرائت مقاله توسط فرزند بزرگوار شهيد منا و پخش كليپ از برنامه هاي نخستين سالگرد گراميداشت شهداي منا در اين مراسم بوده است.


امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.