پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان:

عربستان با توسل به گروهک مرده منافقین سعی در تجدید حیات دارد

عربستان با توسل به گروهک مرده منافقین سعی در تجدید حیات دارد

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: عربستان تلاش کرد با برگزاری جلسه‌ای با گروهکی که سال‌ها در ذهن مردم مرده بود به آن‌ها متوسل شوند تا بتواند حیات مقطعی خود را احیا کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سعید اوحدی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان در برگزاری برنامه‌های ویژه بزرگداشت شهدای منا اظهار داشت: برنامه‌های نخستین سالگرد شهدای فاجعه منا امسال با انسجام خاصی در شأن این شهدای والامقام در سراسر کشور به‌خوبی برگزار شد.

وی بابیان اینکه برکت وجود شهدا سبب ایجاد اتحاد و انسجام می‌شود، افزود: با تصویب شورای عالی امنیت ملی نخستین سالگرد شهدای منا با محوریت بنیاد شهید انجام و در این راستا ستادی متشکل از پنج کمیته محتوایی و اجرایی تشکیل شد.

رئیس سازمان حج و زیارت بیان کرد: این کمیته‌ها شامل کمیته اطلاع‌رسانی با مسئولیت سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی، کمیته مراسم با محوریت بنیاد شهید، کمیته تعیین محتوا با مسئولیت بعثه مقام معظم رهبری و کمیته‌ای متشکل از مجموعه‌های مردم‌نهاد با مسئولیت سازمان بسیج و همچنین دو کمیته دیگر با رویکرد بین‌المللی شامل کمیته حقوقی با مسئولیت وزارت امور خارجه و کمیته بین‌الملل با مسئولیت وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل شد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای منا در 14 کشور دنیا عنوان کرد: اجرای برنامه‌های متنوع و متفاوت همچون برگزاری سرود 477 نفری دانش آموزان بسیجی به یاد 477 شهدی ایرانی فاجعه منا و مسجدالحرام،  اختصاص بخشی از موزه دفاع مقدس به آثار و دل نوشته‌های شهدای منا، برگزاری دعای عرفه و نماز عید سعید قربان و برگزاری کنگره‌های ملی شعر در استان‌های مختلف کشور با گرامیداشت یاد شهدا ازجمله این برنامه‌ها بوده است.

مهندس اوحدی اوج شکوه برنامه‌های بزرگداشت امسال را دیدار خانواده‌های شهدا با مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: با توجه به تقاضاهای مکرر خانواده‌های معظم شهدای منا در طول یک سال گذشته این دیدار باشکوه خاصی صورت پذیرفت و  حضرت آقا در این دیدار فرمایشات تاریخی و مهمی را در جمع خانواده‌های شهدای منا ایراد فرمودند.

وی با اشاره به موضع انفعالی عربستان در قبال فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: موضع انفعالی و سخیف عربستان سعودی در قبال مطالبات منطقی مقام معظم رهبری و اینکه تمامی مسلمانان ایران اعم از شیعه و سنی را از اسلام خارج دانسته بود نشان‌دهنده ضعف این کشور در مناسبات خود است چراکه چنین ادبیاتی در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به مناسبات عربستان سعودی با گروهک منافقین عنوان کرد: عربستان تلاش کرد با برگزاری جلسه‌ای با گروهکی که سال‌ها در ذهن مردم مرده بود به آن‌ها متوسل شوند تا بتواند حیات مقطعی خود را احیا کند حال‌آنکه به فرموده مقام معظم رهبری و اینکه ایشان تعبیر شجره خبیثه ملعونه را در مورد آن‌ها به کار بردند بیانگر خباثت ریشه‌ای این حکام فعلی با اسلام و تعالیم دینی است.

وی تصریح کرد: هم‌زمان با این اظهار نظرات همایش ضد وهابیت اهل سنت در چچن برگزار شد و در این همایش علمای اهل سنت اعلام کردند وهابیت اصلاً جز فِرق اسلامی نیست و مجموعه‌ای که خود حکام عربستان علیه اسلام چه شیعه و چه سنی بناکرده‌اند اسلامی نیست.

مهندس اوحدی خاطرنشان کرد: با توجه به دست برتر جمهوری اسلامی و محور مقاومت درمجموع سبب تغییراتی در فضای سیاسی می‌شود.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.