پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت:

رفتار سعودی ها با ابدان مطهر شهدا‌ بسیار توهین‌آمیز بود/رهاسازی مجروحان فاجعه منا بدون کمترین رسیدگی در کف بیمارستان‌ها

رفتار سعودی ها با ابدان مطهر شهدا‌ بسیار توهین‌آمیز بود/رهاسازی مجروحان فاجعه منا بدون کمترین رسیدگی در کف بیمارستان‌ها

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: مجروحان فاجعه منا ‌بدون کمترین رسیدگی در کف بیمارستان‌های عربستان رها شده بودند ‌و اگر به‌اندازه کافی دستگاه احیاء در دسترس بود اکنون بسیاری از این شهدا زنده بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ مهندس سعید اوحدی ظهر امروز در دیدار با خانواده شهید رضا رحیمیان از شهدای حادثه منا در خرم‌آباد اظهار داشت: حضور در بین خانواده  معظم شهدا توفیق بزرگی است همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند خانواده شهدا چشم‌وچراغ ملت هستند.

وی افزود: اخلاق، دیانت، تعبد شهید رحیمیان می‌تواند چراغ مسیر ما انسان‌هایی باشد که معلوم نیست چه سرنوشتی داریم چراکه این زندگی مادی فراز و نشیب‌هایی دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت بابیان اینکه شهدای مظلوم منا در زیباترین حالاتی که جزو استثنائات عالم خلقت بود مظلومانه به شهادت رسیدند، عنوان کرد: چه درجه‌ای از کمال بالاتر از اینکه شهدای منا روز عرفه دفن و در لباس احرام و با لب‌تشنه به شهادت رسیدند.

وی به فضیلت شب قدر اشاره کرد و بیان کرد: شب قدر فضیلت زیادی دارد که همه گناهان طول عمر انسان را جبران می‌کند اما اگر کسی شب قدر را درک نکرد تنها جایی که انسان می‌تواند به‌یقین و درک برسد عرفات است که شهدای منا آن را درک کردند.

اوحدی به وضعیت نگهداری ابدان مطهر شهدای منا در کانتینرها و سردخانه‌های عربستان اشاره کرد و گفت: جرم و جنایاتی که حکام سعودی ها مرتکب شدند در تاریخ بی‌سابقه بود و سابقه نداشت که در یک روز هفت هزار زائر مظلومانه به شهادت برسند.

وی با اشاره به رفتار بد سعودی ها نسبت به مجروحان حادثه منا، تصریح کرد: مجروحان این حادثه بدون کمترین رسیدگی در کف بیمارستان‌های عربستان قرار گرفتند و اگر به‌اندازه کافی دستگاه احیاء در دسترس بود اکنون بسیاری از این شهدا زنده بودند.

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: رفتار سعودی ها با ابدان مطهر شهدای منا بسیار توهین‌آمیز بود به‌طوری‌که 200 شهید را با یک رفتار غیرانسانی در یک کانتینر پنج روز گذاشته بودند و این اجساد شهدا وضعیت بسیار بدی پیداکرده بود.

وی بابیان اینکه در حادثه منا گروه تفحص ایران توانست 464 شهید خود را از بین هفت هزار شهید شناسایی کند، افزود: در حادثه منا 84 شهید از شهدای اهل سنت جان خود را از دست دادند که از این تعداد 38 شهید زن بود.

مهندس اوحدی به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فاجعه منا یک آزمایش بزرگ الهی بود اشاره کرد و گفت: در نخستین دیداری که پس از حادثه منا با مقام معظم رهبری داشتیم ایشان به مصائب حضرت زینب(س) اشاره کردند بنابراین وقتی به درون این مصیبت منا می‌رویم زیبایی زیادی می‌بینیم.

وی بابیان اینکه شهدا به انسان‌هایی که هنوز به آن‌ها محلق نشده‌اند بشارت می‌دهند، گفت: امیدواریم به برکت شهدای منا توفیق بشارت از شهدا بگیریم.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.