پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سفر رئیس سازمان حج به لرستان برای حضور در مراسم بزرگداشت شهدای منا / عکس

سفر رئیس سازمان حج به لرستان برای حضور در مراسم بزرگداشت شهدای منا / عکس

سعید اوحدی ریاست محترم سازمان حج و زیارت روز پنجشنبه در دیدار با خانواده های شهدای منا در خرم آباد ابراز داشت : 465 نفر از حجاج ایرانی در فاجعه منا شهید شدند که از این تعدادن 84 نفر اهل سنت بودند.
وی اضافه کرد: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری فاجعه منا یک آزمایش بزرگ الهی بود و شهدای این فاجعه همطراز با شهدای جنگ تحمیلی و شهدای هسته ای کشور قرار دارند.
اوحدی گفت: فاجعه منا مصیبت سختی بود اما این شهیدان در زیباترین حالات خلقت و در لباس احرام و با لبانی تشنه شهید شدند.

به گفته وی در فاجعه منا آل سعود مرتکب جرم و جنایتی شد که در تاریخ بی سابقه بوده به طوری که هفت هزار زائر مومن در یک روز شهید شدند که همین امر بی کفایتی آل سعود را در اداره حج نشان می دهد.

 رئیس سازمان حج و زیارت با حضور بر مزار شهید حادثه منا رضا رحیمیان ثابت و قرائت فاتحه با خانواده این شهید نیز دیدار کرد.
شهید حاج رضا رحیمیان ثابت یکی از 33 حاجی لرستانی قربانی حادثه غم انگیز منا است که سال گذشته به همراه همسر و دختر خود برای انجام مناسک حج تمتع راهی حرم امن الهی شده بود ولی بر اثر بی لیاقتی آل سعود در حادثه منا شهید شد.
سعید اوحدی در این بازدید با عرض تسلیت به بازماندگان حجاج استان، به بازگویی عوامل پدید آمدن این حادثه پرداخت و از خانواده آنها دلجویی کرد.
وی آبان ماه امسال نیز با حضور در منازل 14 تن از شهدای لرستانی فاجعه منا با خانواده های آنها دیدار و گفت و گو کرده بود.
طبق آمار سازمان حج و زیارت 33 تن از حجاج لرستانی در فاجعه منا شهید شدند که از این تعداد ١٨ تن از کاروان الیگودرز، ازنا و دورود و ١٤ تن از کاروان بروجرد بودند.
در این حادثه ناگوار ٤٦٥ زائر ایرانی شهید شدند.

مهندس اوحدی در ابتدای ورود خود به استان لرستان با نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شهرستان خرم آباد نیز دیدار کرد. آیت آلله سیداحمد میرعمادی در این دیدار فرمود :درد امت اسلامی وهابیت است که امروزه برگزاری سمینار جهت مبارزه با این پدیده یک دستاورد بزرگ به شمار می رود.
وی با بیان اینکه فاجعه منا حادثه تلخ و دردناکی بود و عده ای از مردم که برای زیارت خانه خدا رفته بودند،مظلومانه به شهادت رسیدند ادامه داد : موضع گیری های قاطع مقام معظم رهبری این درد را التیام و آرامش می دهد.
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت :استقبال مردم از جناره شهدا و برگزاری مراسم هایی باشکوه برای تجلیل از خانواده آنان ، اعلام عنوان شهید به این عزیزان و دیدار خانواده های آنان با مقام معظم رهبری و برگزاری مراسم باشکوه سالگرد برای آنان باعث آرامش خانواده های آنان شد.
آیت الله میر عمادی افزود : امداد رسانی به مجروحان و حرمت گذاری به جنازه مومنان یک وظیفه شرعی است که حاکمان عربستان این کار را نکردند

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.