پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تشکیل کمیته حقیقت یاب برای پیگیری فاجعه منا و اداره شورایی حج توسط کشورهای اسلامی مطالبه رهبر انقلاب

تشکیل کمیته حقیقت یاب برای پیگیری فاجعه منا و اداره شورایی حج توسط کشورهای اسلامی مطالبه رهبر انقلاب

رئیس سازمان حج و زیارت در مراسم بزرگداشت شهید منا در شاهرود گفت: شهدای منا چراغ هدایت ما شدند و به ما بشارت می دهند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مهندس سعید اوحدی روز گذشته در مراسم بزرگداشت شهید مجید یونسیان از شهدای مظلوم فاجعه منا که همزمان با مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان هم دوره آن شهید بزرگوار برگزار گردید، به سخنرانی پرداخت و گفت: در آموزه های دینی و اسلامی آن قدر بر علم آموزی تأکید شده که ما چیزی در اسلام به عنوان فارغ التحصیلی نداریم.

وی در سخنانش با اشاره به تاریخ اسلام و دوران زندگی پیامبر عظیم الشان اسلام(س) بیان کرد: پیامبر اسلام در سرزمینی که دخترانشان را زنده به گور می کردند، فرمودند : «طلب العلم فریضه علی کل مسلم و مسلمه» و طلب علم را به عنوان یک فریضه و عمل واجب برشمردند.

رئیس سازمان حج و زیارت در مراسم بزرگداشت شهید مجید یونسیان به مقام والای شهدای مظلوم فاجعه منا اشاره و عنوان کرد:  شما عزیزان با دنبال کردن علم بدنبال طی کردن مسیر رشد و کمال هستید و یکی از بسترها و راه های رسیدن به کمال طلب علم است و شهدای منا با شهادت در آن سرزمین و در لباس احرام به یکباره این مسیر را پیموده اند.

مهندس اوحدی در سخنانش به کلام نورانی پیامبر اسلام(ص) اشاره کرد که فرمودند خدایا پدیده های عالم خلقت را به من آنگونه که هستند بشناسان ، ادامه داد: پدیده های مادی و معنوی عالم خلقت دارای یک ظاهر و یک باطن است فاصله ظاهر تا باطن پدیده های عالم خلقت را شناخت می گویند همان چیزی که شما دانشجویان با کسب علم در طلب آن هستید.

وی با بیان اینکه فاجعه غمبار منا نیز دارای ظاهر و باطنی است ، گفت: علی رغم ظاهر بسیار تلخ فاجعه منا باید تلاش کنیم به باطن زیبای آن پی ببریم.

رئیس سازمان حج و زیارت در مقام شهید مجید یونسان گفت: آن بزرگوار در مراسم حج گذشته پدر جانباز خود را همراهی می کرد که در حادثه منا مظلومانه به شهادت رسید و زمانی که من برای اولین بار پدر بزرگوار ایشان را دیدم کوهی از صبر را در وجود این جانباز بزرگوار نظاره کردم.

رئیس سازمان حج و زیارت در این مراسم گفت: عید قربان در جمع عزیزان اهل سنت درشهرستان گنبد بودم  از میان 49 شهیدی که در استان گلستان داشتیم 48 شهید اهل سنت بودند و با توجه به اینکه خانم های اهل سنت نیز رمی جمرات را روز عید قربان انجام می دهند، در این استان 8 خانواده را داریم که هم پدر و هم مادر خود را در این حادثه از دست داده اند.

مهندس اوحدی به فاجعه تلخ و غمبار منا اشاره کرد و افزود: اگر از ظاهر این حادثه به عمق آن رسیدیم آنگاه متوجه خواهیم شد که اگر رهبر معظم انقلاب چنین فرمایشاتی را که در تاریخ تکرار نشده ، بیان فرمودند علت آن چه بوده است.

رئیس سازمان حج و زیارت به دشواری شناسایی پیکرهای مظهر شهدای منا اشاره داشت و عنوان کرد: ما باید پیکرهای مطهر 461 شهید ایرانی فاجعه منا را از میان پیکرهای 7 هزار شهید را در بیمارستان ها و سردخانه های عربستان شناسایی و پیدا می کردیم .

وی به دیدار مسئولان حج بعد از بازگشت به ایران با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار به واقعه عاشورا و اینکه حضرت زینب(س) با دیدن پیکرها و سرهای بریده شهدا فرمودند ما رایت الاجمیلا اشاره کردند و فرمودند ایشان چه دیدند که این جمله را فرمودند؟!

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: ظاهر واقعه عاشورا بدن های بی جان و سرهای بریده و اسارت اهل بیت(ع) و ... بود اما باطن آن ، کلام نورانی حضرت زینب(س) است که آن حادثه از گذشته تا آینده چراغ هدایت بشریت خواهد بود.

وی در سخنانش گفت: 79 تن از شهدای ما را بدون اجازه در عربستان دفن کردند که برای شناسایی آنها خانواده های آنان برای آزمایش DNA راهی عربستان شدند و برخی خانواده ها رضایت دادند که شهدای آنان در همانجا دفن شود و برخی درخواست داشتند که پیکرهای شهدای آنان به ایران بازگردانده شود.

 رئیس سازمان حج با توجه به مقام معنوی شهدای مظلوم منا بیان کرد: شهدای منا چراغ هدایت ما شدند و به ما بشارت می دهند .

وی با بیان اینکه  84 شهید ایرانی فاجعه منا از اهل سنت بوده و 34 تن از آنان از بانوان زائر بودند، گفت: همسر یکی از شهدای اهل سنت می فرمودند در خانواده برای انتقال پیکر همسر شهیدم اختلاف نظر بود یک شب فرزندم خواب پدر شهیدش را دید که می گفت جای من اینجا راحت است و آن خانواده از انتقال پیکر پدر خود به ایران منصرف شدند و در دیدار هایی که با خانواده معظم شهدا داشتیم از آنها می شنویم که خواب های این چنینی از شهدای مظلوم قبل از حادثه و بعد از آن دیده اند.

رئیس سازمان حج و زیارت در این مراسم همزمانی جشن فارغ التحصیلی  دانشجویان با سالگرد شهید منا را به آنان تبریک گفت و عنوان کرد: تلاش کنیم در راه و مسیر شهدا گام برداریم.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و استفاده از عنوان شجره خبیثه ملعونه گفت: بیانات معظم له اشاره به ریشه تاریخی انحطاط فکری و افراطی وهابیت دارد .

رئیس سازمان حج به فرمایشات اخیر رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان دو مطالبه داشتند اینکه چرا عربستان حاضر نیست که کمیته حقیقت یاب تشکیل شود و این دلیلش آن است که عربستان از واقعیت این فاجعه وحشت دارد از جنایاتی که در حین حادثه و بعد از آن مرتکب شد ، عدم رسیدگی به مجروحان حادثه  و وضعیت آنان در بیمارستان ها و اهانت به ابدان مطهر شهدا از اقدامات خبیثانه سعودی ها در فاجعه منا بود.

رئیس سازمان حج گفت: دومین مطالبه رهبری این بود که کشورهای اسلامی چاره اندیشی کرده و بیت الله الحرام و حج را که متعلق به همه مسلمین است با شورایی که تشکیل می دهند اداره نمایند.

مهندس اوحدی در پایان ابراز امیدواری کرد تا مجموعه های علمی کشور و حوزه های علمیه و نخبگان و صاحبنظران برای بررسی این طرح تلاش و چاره اندیشی کنند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.