پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت در مراسم بزرگداشت شهدای منا در دورود:

عربستان حاکمیتی بر مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) ندارد

عربستان حاکمیتی بر مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) ندارد

رئیس سازمان حج و زیارت در مراسم بزرگداشت شهدای منا در دورود گفت: هر جا خداوند از حج و مسجدالحرام نام برده عبارت للناس آمده و هیچ حکومتی حق ندارد میهمانان خانه خدا را از زیارت بیت الله الحرام محروم کند. زیارت خانه خدا حق شرعی مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت از دورود لرستان، مهندس سعید اوحدی روز پنج شنبه در مراسم بزرگداشت شهدای منا ، با اشاره به پیام تاریخی رهبر معظم انقلاب به کنگره حج و همچنین فرمایشات اخیر ایشان در دیدار خانواده های معظم شهدای منا گفت: در طول 37 سال انقلاب اسلامی سابقه نداشته که رهبری چنین ادبیات و گفتمانی را نسبت به هیچ یک از کشورهای اسلامی داشته باشند که این بیانگر عظمت و ارزشهای شهدای منا است.

وی در سخنانش به کلید واژه شجرة ملعونة در پیام و کلام رهبری معظم انقلاب اشاره کرد و عنوان کرد: در قرآن کریم از شجرة طیبة نام برده شده و که شجره طیبه ریشه اش در زمین و اصالت و عظمت، بزرگی و میوه و برکتش به همه دنیا می رسد اما در مقابل آن شجره خبیثه است که درخت پلیدی است که ریشه‌اش به قلب زمین نرود.

رئیس سازمان حج گفت: گاهی شنیده می شود در عربستان جریان های مختلفی وجود دارند که شاید رهبری با آن بیان تاریخی خود آب پاکی را بر همه تحلیلهای غلطی که بعضا شاهد هستیم ریختند و پس از فرمایشات ایشان گفتمان جدیدی در کشورهای اسلامی حاکم شد.

وی به برگزاری کنفرانس اخیر در چچن اشاره داشت و گفت: در هفته گذشته در این کنفرانس علمای اهل سنت کشورهای اسلامی از تفکر وهابیت اعلام انزجار کرده و آن فرقه را ساختگی دانسته و اعلام کردند که هیچ ارتباطی به اهل سنت ندارد و جزء فرق اسلامی به حساب نمی آید.

وی در سخنانش به موضع گیری های نخبگان و فرهیختگان و حوزه علمیه در راستای فرمایشات رهبری اشاره کرد و گفت: آیت الله مکارم شیرازی در سخنرانی های اخیرشان به موضوع انحرافی بودن تفکر وهابیت پرداخته اند.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب بیان کرد: با حوادثی که طی 10 سال گذشته در نتیجه بی کفایتی سعودی ها رخ داده بیش از 15 هزار تن از زائران خانه خدا جان خود را از دست داده اند و از این رو رهبر معظم انقلاب فرمودند شورایی از کشورهای اسلامی ساماندهی برگزاری حج را بر عهده بگیرد و وظیفه علما و دانشمندان این است که برای تحقق این مطالبه رهبری تلاش کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه بر اساس آیات شریفه قرآن عربستان هیچگونه حاکمیتی بر مسجدالحرام، مسجدالنبی، بقیع و اماکن مقدس واقع شده در آن کشور ندارد، گفت: هر جا خداوند از حج و مسجدالحرام نام برده عبارت للناس آمده و هیچ حکومتی حق ندارد میهمانان خانه خدا را از زیارت بیت الله الحرام محروم کند. زیارت خانه خدا حق شرعی مسلمانان است همانگونه که خداوند می فرماید و لله علی الناس حج البیت.

مهندس اوحدی ادامه داد: پس از فرمایشات رهبری تحولاتی را در جهان اسلام شاهد بودیم اولین سمینار در افغانستان در اعتراض به بی کفایتی سعودی ها در حج برگزار شد مردم پاکستان هم به دولت خود اعتراض کردند که چرا 541 شهید پاکستان را 345 شهید اعلام می کند .

رئیس سازمان حج گفت: عربستان که در حج بی کفایتی خود را به اثبات رساند و از حضور حجاج ایرانی وحشت دارد، هنوز هم هفت هزار شهید منا را هفتصد نفر اعلام می کند.

وی با بیان این مطلب که منطقه آبستن اتفاقات بزرگی است، عنوان کرد: در این شرایط است که عربستان با ذلت تمام دست به دامان منافقین می شود و یا با ذلت روابطش با رژیم صهیونیستی را محکم تر می کند.

وی در سخنانش به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه اشاره کرد و گفت: زمانی عربستان و امریکا شرط می گذاشتند که همایش ها و سمینارها بدون حضور ایران برگزار شود اما امروز شاهدیم اوباما برای رهبری نامه می نویسد و درخواست می کند و رهبر انقلاب در جواب می فرمایند که ما به شرایط شما نیازی نداریم.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.