پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

هشدار سازمان حج در خصوص سفرهای غیرمجاز عتبات عالیات/بازداشت گروهی که از 6 هزار زائر کلاهبرداری کردند

هشدار سازمان حج در خصوص سفرهای غیرمجاز عتبات عالیات/بازداشت گروهی که از 6 هزار زائر کلاهبرداری کردند

رئیس سازمان حج و زیارت از دستگیری گروهی خبر داد که از 6 هزار زائر کلاهبرداری کرده و پول و گذرنامه آنها را به جیب زده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در مورد زائران زندانی در عراق و عربستان گفت: هم اکنون هیچ یک از زائران ما در عربستان در زندان نیستند.

وی ادامه داد: از موسم حج سال گذشته یک نفر در زندان بود که با تلاش وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت یک ماه بعد از پایان موسم حج آزاد و به وطن بازگشت.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین در مورد زائران زندانی در عراق گفت: ابتدا باید بگویم ما هیچ زائری را نداریم که از سوی کاروان های حج و زیارت اعزام شده و در زندان باشد.

وی افزود: مشکل ما در مورد عراق و زیارت عتبات عالیات این است که عده ای در قالب کاروان های آزادبر، با تبلیغ زیارت قسطی یا ارزان زائر را به عراق می برند و آنجا زائر دچار مشکل می شود.

اوحدی با بیان اینکه تنها کاروان های حج و زیارت هستند که با نهادهای درمانی و امنیتی در عراق قرارداد رسمی دارند گفت: تأکید می کنم که کاروان های آزاد بر غیرقانونی هستند و مردم نباید به آنها اعتماد کنند.

وی در مورد زائران زندان و علت دستگیری آنها در عراق گفت: ما باید به قوانین کشور عراق احترام بگذاریم تعدادی از زائران به علت عدم توجه به قوانین عراق در بازداشت هستند.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: برای مثال، در یکی از موارد پول هتل از سوی مسئول کاروان تسویه نشده بود، بنابر این هتل گذرنامه زائران را تحویل نداد و آنها را به پلیس معرفی کرد.

وی بیان کرد: وقتی ما اعلام کرده ایم تنها مرجع رسمی اعزام به عتبات هستیم و کاروان های ما نیز محدودیت اعزام ندارد، چرا مردم به این افراد که عده ای از آنها شیاد و کلاهبردار هستند اعتماد می کنند؟

اوحدی گفت: همین چند روز گذشته پلیس عده ای را دستگیر کرد که در قالب کاروان های زیارتی از 6 هزار زائر پول و گذرنامه به سرقت برده اند.

وی در پایان از تلاش سازمان حج و زیارت و وزارت امورخارجه جهت آزادی این زائران در عراق خبر داد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.