پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت:

عربستان به دنبال جنگ رواني عليه جمهوري اسلامي است

عربستان به دنبال جنگ رواني عليه جمهوري اسلامي است

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با اشاره به شبهه هاي ايجاد شده توسط سعودي ها در حج امسال عليه ايران گفت: سفراي آنها نيزفعال شده اند و هر روز با طرح فتنه و دروغ ، جنگ رواني عليه نظام جمهوري اسلامي ايران راه مي اندازند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر، در آيين رونمايي از ويراست سوم نرم افزار كتابخانه جامع حج، اظهار داشت: امروز شرايط دنيا به اندازه اي تغيير كرده است كه اگر ديرهنگام وارد ميدان عمل شويم، با مشكل رو به رو مي شويم.


نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با مهم خواندن توجه به افزايش شتاب علمي در كشور گفت: فاصله ما با رشد علمي و فناوري برخي كشورهاي پيشرفته زياد بوده و هست و اگر بخواهيم به طور عادي حركت كنيم، اين فاصله براي هميشه حفظ مي شود؛ اما اگر شتاب علمي را بيشتر كنيم، مي توانيم به مرور زمان اين فاصله را كم كنيم.

وي ادامه داد: درسال هاي اخير وهابيت تلاش هاي گسترده اي را در دنيا انجام داده تا افراد مشتاق را جذب كند به اين خيال كه يك دولت تشكيل دهند و برمنطقه مسلط شوند اما امروز خوشحاليم كه اين فكر باطل در همه جاي دنيا رسوا شده و همگان فهميده اند اينگونه تفكرها و رفتارها جز خطر براي جهانيان نتيجه اي ندارد.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر افزود: ما بايد سريعا وارد صحنه شويم ومعارف اصيل اسلام را در جهان تبيين كنيم و با اين كار، بطلان تفكر آن ها خودبخود به اثبات خواهد رسيد و جهانيان به اسلام حقيقي جذب مي شوند.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت تصريح كرد: بايد جهاني فكر كنيم و شرايط را نيز براي تاثيرگذاري برجهان فراهم نماييم تا عدالت فراگير شود و مهمتر اين كه نيازهاي امروز دنيا را بشناسيم و پاسخگوي آن ها باشيم، چرا كه به وعده قرآن كريم آينده متعلق به اسلام است. "لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدّينِ كُلِّهِ وَلَوْكَرِهَ الْمُشْرِكونَ".

وي در بخش ديگري از سخنان خود به طرح سخنان سست و نامناسب از زبان برخي چهره ها و طرح خرافات در شبكه هاي اجتماعي كه حاصلي جز تضعيف شيعه ندارد، اشاره كرد و گفت: برخي نظير ياسر الحبيب و اللهياري اقداماتي انجام مي دهند كه موجب وهن تشيع و منحرف كردن اسلام اصيل مي شود و اين درحالي است كه ادنيا تشنه معارف اهل بيت(ع) است.

وي بيان داشت: سفراي سعودي عليه ايران متحد شده اند و جنگ رواني براه انداخته اند؛ اخيرا هم با القايي دروغي بزرگ فتوايي را به رهبر معظم انقلاب نسبت داده اند مبني براين كه چون ايراني ها امسال به حج نيامده اند، لباس احرام بپوشند و در كربلاي معلي طواف كنند.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت گفت: در كانال هاي تلگرام و شبكه هاي اجتماعي هم اين مطلب را منتشر كرده اند كه فضاي حج امسال بسيار آرام برگزار شده است؛ با انتشار اين متن قصد دارند القا كنند كه بحران سال گذشته تقصير ايراني ها بوده است؛ اگرعربستان راست مي گويد چرا اجازه نمي دهد كميته حقيقت ياب تشكيل شود؟ چرا فيلم هاي حادثه را منتشر نمي كنند؟

وي با اشاره به اينكه فرصت هاي حوزه علميه با تعطيلات گسترده اي كه دارد از بين مي رود، افزود: ما نيز بايد تلاشمان را بيشتر كنيم و درجمع هاي متفكربا يكديگرهمفكري و تعامل داشته ومنسجم عمل كنيم؛ و از تمام ابزار روز بهره گيري نماييم.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر تصريح كرد: بايد از ظرفيت طلاب جوان استفاده كنيم وخطرهايي را كه متوجه جوانان و جامعه است درك كنيم.

وي با تأكيد بر بهره گيري از فرصت ها، اظهار كرد: پيش از اين كه دشمن بخواهد از فرصت هاي ايجاد شده سوء استفاده كند، پيروان مكتب اهل بيت بايد مديريت فرصت هاي ايجاد شده را به دست گرفته و اسلام اصيل را براي جهانيان تبيين كنند.

نماينده ولي فقيه درامورحج و زيارت به ادعاي عربستاني ها مبني برسياسي كردن حج ازسوي ايراني ها اشاره و ابراز كرد: كدام يك از اعمال ايران سياسي است؟ آيا دعاي عرفه، دعاي كميل و برائت از مشركان كه در قرآن كريم آمده اعمال سياسي است؟ اينها همه مبناي ديني وقرآني دارد و اين سعودي ها هستند كه جنگ رواني راه انداخته اند تا ايران را مقصربدانند و بي كفايتي خود را پنهان كنند.

وي تاكيد كرد: ماهيچگاه بدنبال سياسي كاري درحج نبوده ايم، هرچند كنگره حج را كنگره اي بين المللي و عبادي سياسي مي دانيم.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر تأكيد كرد: نگاهي نوبايد به مجموعه قوانين ومقررات ديني وجود داشته باشد و همه چيز را دربحث اخلاقي خلاصه نكنيم.

نماينده ولي فقيه درادامه ازبحث هاي هرزسياسي انتقاد كرد و گفت: درمسائل سياسي و اجتماعي حرف هاي سست وبي محتوي منتشر و وقت مردم را تلف مي كند؛ روحانيت با نگاه به جهان و نياز امروز، بايد نگاهي نو را ارائه دهد واگر اسلام اصيل به جهانيان معرفي شود همه آن را مي پذيرند و به آن گرايش پيدا مي كنند.

وي افزود: پژوهشكده حج و زيارت به دنبال سود آوري نيست و به همين دليل همه آثار و كتب را بر روي سايت قرار داده تا همه بتوانند ازآن استفاده كنند؛ خدمات مركزكامپيوتر علوم اسلامي نيزبسيار ارزشمند است و كاري كرده كه ديگر مبلغ و محقق نياز به جمع آوري صدها كتاب ندارد و فقط با يك نرم افزاراين امكان را فراهم كرده است.

برپايه اين گزارش، حجت‌الاسلام و المسلمين سيد علي قاضي عسكر در حاشيه اين مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات صورت گرفته درخصوص پيگيري فاجعه منا اظهارداشت:‌ در زمينه پيگيري اين فاجعه كارها به خوبي پيش رفته است و من در مجموع از اقدامات صورت گرفته راضي هستم،‌ و تنها مشكل‌ بحث حقوقي است كه بايد در مجامع بين‌المللي فعال‌تر عمل كنيم.

نماينده ولي‌فقيه درامور حج و زيارت با تاكيد براينكه‌ وزارت امور خارجه و نهادهاي ديگر بايد براي دريافت حقوق شهداي فاجعه منا فعاليت بيشتري داشته باشند،افزود:‌ دريافت ديه و غرامت براي خانواده‌هاي شهداي منا هرگز از عمق اين فاجعه نخواهد كاست، اما پيگيري آن ضرورري است تا سعودي‌ها در برابر اين جنايت پاسخگوشوند.

وي افزود:‌ بايد حقانيت شهداي مظلوم فاجعه منا مشخص و به دنيا ثابت شود كه سعودي‌ها دراين فاجعه كوتاهي كردند،‌ متأسفانه سعودي‌ها به جاي عذرخواهي در زمينه فاجعه منا،‌ بر اشتباه خودشان اصرار دارن و آن را ادامه مي دهند.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با اشاره به شبهه‌افكني‌هاي سعودي‌ها در خصوص فاجعه منا اظهار داشت: آنها طي روزهاي اخير گفته اند ايراني‌ها در فاجعه منا مقصر بودند كه اين يك دروغ بزرگ است،‌ اگر راست مي‌گويند چرا فيلم‌هاي اين فاجعه را در اختيار ما و كشورهاي ديگر قرار نمي‌دهند و چرا اجازه نمي دهند كميته حقيقت ياب تشكيل شود؟‌ البته حقيقت براي ما روشن است كه سعودي‌ها مقصر بودند و آنها سوء مديريت داشتند.

وي افزود:‌ سعودي‌ها هنوز به اشتباهات خودشان اصرار دارند كه خود اين‌ كار، اشتباه بوده و‌ بهتر است صادقانه حقيقت را به ملت‌هاي مسلمان بگويند و دست از تحريف ها و القائات نادرست خود بردارند.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با اشاره به كتاب‌هاي حوزه حج اظهار كرد:‌ زماني كه در سال ۷۰ مسؤوليت معاونت آموزش و پژوهش بعثه مقام معظم رهبري درحج را بر عهده گرفتم،‌ تنها دو يا سه كتاب در حوزه حج به نگارش درآمده بود،‌ اما امروز بيش از هزار اثر در زمينه حج منتشر شده است.

نماينده ولي‌فقيه در امور حج و زيارت ادامه داد:‌ آثارمنتشر شده دراين حوزه،‌ آثاري علمي و به روز بوده كه اطلاعات لازم را در اختيار روحانيون،‌ كارگزاران حج و قشرهاي مختلف مردم قرار مي‌دهدهمچنين‌ اين آثار متناسب با نيازهايي كه در جامعه وجود داشت به نگارش درآمده است. وي افزود:‌ طبيعي است كه همه افراد قدرت خريد تمام اين كتاب‌ها را ندارند،‌ به همين دليل از همان ابتدا براي گسترش فرهنگ حج آنها را در پايگاه اطلاع‌رساني حج قرار داديم تا همه افراد در داخل و خارج ازكشور بتوانند از اين كتاب‌ها استفاده كنند.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با اشاره به كتاب‌هاي منتشر شده توسط بعثه مقام معظم رهبري درحوزه حج اظهار داشت:‌ بخش زيادي از اين كتاب‌ها در معرفي تشيع و پاسخگويي به شبهات وهابيت به نگارش درآمده كه بيش از ۳۰۰ كتاب مربوط به اين موضوعات است،‌ پژوهشكده حج و زيارت در نگارش چنين كتاب‌هايي موفق بوده و پرداختن به چنين موضوعاتي نياز امروز داخل و خارج از كشور است.

نماينده ولي‌فقيه در امور حج و زيارت ادامه داد:‌ وهابيت توانسته با رنگ و لعاب، عقايد خودش را در دنيا مطرح كند،‌ اما ما با نگارش كتاب‌ به خوبي نشان داديم كه وهابيت حرفي براي گفتن ندارد و‌ آنچه آنها مطرح مي‌كنند،‌ تنها براي ايجاد اختلاف در ميان امت اسلامي است.

وي افزود:‌ ما از گذشته تاكنون همكاري‌ خوبي را با مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي داشتيم و حدود ۱۰ نرم‌افزار را با همكاري يكديگر توليد كرديم كه يكي از اين نرم‌افزارها كتابخانه جامع حج است؛ نرم‌افزاري كه اكنون ويراست سوم آن آماده عرضه به علاقه‌مندان است.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.