پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

بازگشت حجاج پاكِستاني در اوج نارضايتي

بازگشت حجاج پاكِستاني در اوج نارضايتي

بازگشت حجاج پاكستاني از روز شنبه آغاز شده و تا ۱۶ اكتبر ادامه دارد؛ اين در حالي است كه تاكنون ۵۴ زائر جان باخته‌ و مابقي نيز از اين سفر زيارتي راضي نيستند.

به گزارش خبرگزاري فارس، 126 پرواز عمليات بازگرداندن حجاج را به عهده دارند كه از طريق مكه زائران را به 10 شهر بزرگ پاكستان انتقال مي‌دهند.


امروز يكشنبه 8 پرواز حامل حجاج در فرودگاه‌هاي پاكستان فرود خواهند آمد و بسياري از خانواده‌ها از هم اكنون براي استقبال از زائران در فرودگاه‌ها تجمع كرده‌اند.

امسال 54 پاكستاني در سفر به مكه جان باخته‌اند كه وزارت حج اعلام كرده همه به مرگ طبيعي جان خود را از دست داده‌اند اما با توجه به آتش‌سوزي در محل اسكان زائران و شكاياتي كه از بي‌نظمي در زمان اداي مراسم مذهبي شده به نظر نمي‌رسد همه زائران بدون هيچ دليلي جان باخته باشند.

از بين زائران جان باخته 34 نفر از آنها مرد و 20 نفر زن هستند كه وزارت حج اعلام كرده بيشتر آنها به علت مسن و ضعيف بودند نتوانستند مراسم حج را درست به جاي بياورند و جان خود را از دست دادند.

وزارت حج پاكستان اعلام كرد حجاج ميان سال و جوان به علت به علت مبتلا شدن به بيماري‌هاي لاعلاج جان خود را از دست داده‌اند كه جسد آنها به كشور بازگردانده نمي‌شود و در عربستان به خاك سپرده شده‌اند.

قبل از اين هم هر سال 80 تا 100 زائر پاكستاني جان خود را در عربستان از دست مي‌دهند كه تا كنون جزئيات اين مرگ و ميرها مشخص نشده البته وزارت حج هميشه اعلام مي‌كند كه آنها به بيماري لاعلاج مبتلا شدند.

بيشتر حجاج از رفتار ناشايست نمايندگان دولت عربستان شكايت داشتند اين در حالي است كه نبودن آب شرب مناسب و خنك، نبود غذاي مناسب و بي‌نظمي در جابه‌جايي زائران از ديگر شكاياتي است كه به وزارت حج ارسال شد.

پاكستان 1100 نفر را به عنوان خدمه براي رسيدگي به امور زائران به عربستان اعزام كرد با اين وجود 950 عربستاني نيز در اين كار مشاركت كردند و بيشتر مديريت در دست آنها بود.

450 پزشك در اين سفر معنوي حجاج را همراهي كردند با اين وجود آنها نيز به بيماري لاعلاج مبتلا شده و جان باخته‌اند و نمي‌شود جسدشان به پاكستان بازگردانده شود.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.