پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت عنوان کرد:

شهادت بیش از هفت هزار نفر در فاجعه منا بی کفایتی عربستان در اداره حج را نشان می دهد

شهادت بیش از هفت هزار نفر در فاجعه منا بی کفایتی عربستان در اداره حج را نشان می دهد

مهندس اوحدی ریاست سازمان حج وزیارت صبح امروز در مراسم شهیدان ایمانعلی مسیبی دربابلسر ومصطفی زاده در بندپی غربی شهرستان بابل که با حضور انبوه مردم ، مسئولین استانی وشهرستانی ومعاون محترم کنسولی وزارت امور خارجه جناب آقای دکتر قشقاوی ، مدیر حج وزیارت استان ، مسئول نمایندگی بعثه مقام معطم رهبری در استان برگزارشده بود، شرکت کرده و به ایراد سخنرانی پرداخت.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، مهندس سعید اوحدی ریاست محترم سازمان حج و زیارت روز پنجشنبه یکم مهرماه ضمن حضور در مراسم اولین سالگرد شهدای منا آقایان مصطفی زاده ومسیبی  در شهرستان بابلسر و منطقه بند پی غربی شهرستان بابل ابراز داشت : 464 نفر از حجاج ایرانی در فاجعه منا شهید شدند .

وی اضافه کرد: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری فاجعه منا یک آزمایش بزرگ الهی بود و فاجعه منا مصیبت سختی بود اما این شهیدان در زیباترین حالات خلقت و در لباس احرام و با لبانی تشنه شهید شدند.

به گفته وی در فاجعه منا عربستان مرتکب جرم و جنایتی شد که در تاریخ بی سابقه بوده به طوری که هفت هزار زائر مومن در یک روز شهید شدند که همین امر بی کفایتی آنان در اداره حج را  نشان می دهد.

وی با اشاره به پیام تاریخی رهبر معظم انقلاب به کنگره حج و همچنین فرمایشات اخیر ایشان در دیدار خانواده های معظم شهدای منا گفت: در طول 37 سال انقلاب اسلامی سابقه نداشته که رهبری چنین ادبیات و گفتمانی را نسبت به هیچ یک از کشورهای اسلامی داشته باشند که این بیانگر عظمت و ارزشهای شهدای منا است.

وی در سخنانش به کلید واژه شجرة ملعونةخبیثه در پیام و کلام رهبری معظم انقلاب اشاره کرد و عنوان کرد: در قرآن کریم از شجرة طیبة نام برده شده و که شجره طیبه ریشه اش در زمین و اصالت و عظمت، بزرگی و میوه و برکتش به همه دنیا می رسد اما در مقابل آن شجره خبیثه است که درخت پلیدی است که ریشه‌اش به قلب زمین نرود.

رئیس سازمان حج گفت: گاهی شنیده می شود در عربستان جریان های مختلفی وجود دارند که شاید رهبری با آن بیان تاریخی خود آب پاکی را بر همه تحلیلهای غلطی که بعضا شاهد هستیم ریختند و پس از فرمایشات ایشان گفتمان جدیدی در کشورهای اسلامی حاکم شد.


رئیس سازمان حج گفت: عربستان که در حج بی کفایتی خود را به اثبات رساند و از حضور حجاج ایرانی وحشت دارد، هنوز هم هفت هزار شهید منا را هفتصد نفر اعلام می کند.

وی با بیان این مطلب که منطقه آبستن اتفاقات بزرگی است، عنوان کرد: در این شرایط است که عربستان با ذلت تمام دست به دامان منافقین می شود و یا با ذلت روابطش با رژیم صهیونیستی را محکم تر می کند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.