پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت: فاجعه منا را با قدرت پیگیری می کنیم

رئیس سازمان حج و زیارت: فاجعه منا را با قدرت پیگیری می کنیم

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با بهره گیری از تمام ظرفیت های  کشور  در وزرات امور خارجه ،  سازمان حج و زیارت و  بعثه مقام معظم رهبری و بنیاد شهید، پیگیر  فاجعه منا خواهیم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ مهندس سعید اوحدی روز جمعه در مراسم سالگرد شهید سردار علی اصغر فولادگر از شهدای منا، در حسینیه جواد الائمه اصفهان افزود: ضرورت خدمت رسانی به خانواده های شهدای منا و پیگیری پرونده حقوقی این فاجعه از توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی است و کشور با قدرت این پرونده را پیگیری خواهد کرد. 

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه یکی از پیشنهادهای رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکیل کمیته حقیقت یاب از کشورهای اسلامی برای بررسی این مساله است، تصریح کرد: اگر عربستان ریگی به کفش ندارد چرا در مقابل این خواسته، سرباز می زند.

اوحدی، شورایی شدن اداره مراسم حج با حضور همه کشورهای اسلامی را از دیگر پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و افزود: متاسفانه رژیم عربستان با منطق وهابیت گمان می کند، حاکمیت حرمین شریفین به دست آنهاست در حالی که حج متعلق به همه مسلمانان است.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به نقش شهدای منا در رسوا کردن چهره پلید و بی کفایت رژیم سعودی، گفت: شهدای منا در امتداد حرکت متعالی و مسیر تکاملی انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند.

وی افزود: امروز به برکت خون شهدای منا، نشست های بسیاری در سراسر جهان برگزار و وهابیت و آل سعود به نقد کشیده می شود.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: امروز 200 فرهیخته دانشگاه الازهر مصر اعلام می کنند که وهابیت جزء هیچ یک از فرقه های اسلامی نیست و از آن اعلام برائت می کنند.

وی با اشاره به فعالیت های شهید علی اصغر فولادگر از شهدای منا از استان اصفهان در جبهه های مقاومت ، گفت: تقدیر بر این بود که شهید فولادگر پس از انجام مراسم عرفه و حضور در مشعر در کنار خانه خدا به شهادت برسد.

اوحدی ادامه داد: ظاهر فاجعه منا یک مصیبت، ولی باطن آن یک عظمت بود و امروز نیز هرگاه با خانواده های شهدای منا ملاقات می کنیم چیزی جز زیبایی و عظمت در کلام آنها نیست.

وی با اشاره به بی کفایتی رژیم آل سعود در به وجود آمدن فاجعه منا در سال گذشته، ادامه داد: سخنان رهبر معظم انقلاب در چند روز پیش و تشبیه رژیم آل سعود به شجره ملعونه خبیثه، بیانگر عمق پلیدی این رژیم است.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به لجاجت و کارشکنی آل سعود پس از فاجعه منا، گفت: در همان ابتدای امر بعد از وقوع فاجعه منا ستاد بحران تشکیل شد و در اولین مرحله گروه تفحص و شناسایی ما 118 شهید را  شناسایی کرد.

وی خاطرنشان کرد: رژیم آل سعود بر اساس تفکر وهابی خود هیچ احترامی برای پیکرهای شهدا  قائل نبود و به همین دلیل آنها را در تریلی هایی در زیر آفتاب نگهداری کردند که موجب سخت شدن شناسایی قربانیان شد.

اوحدی با بیان اینکه تمام تلاش ما شناسایی 464 شهید ایرانی از بین هفت هزار نفر کشته این فاجعه بود، گفت: رژیم آل سعود همه نوع کارشکنی در برابر ما انجام داد و در ابتدا نمی خواستند هیچ پیکری از این شهدا را به ایران تحویل دهند.

وی با اشاره به کارشکنی سعودی ها در سفر وزیر بهداشت به مکه، گفت: در نهایت پس از حضور وزیر بهداشت، جلسه ای با هیات ایرانی برگزار شد که در یک طرف 6 نفر از ایران و در طرف مقابل 18 نفر از رژیم عربستان قرار داشتند.

رئیس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: قصور، لجاجت و کارشکنی های مکرر آل سعود همواره مانع جست وجو و تفحص ما می شد تا اینکه پس از سخنان رهبر معظم انقلاب مواضع آنها 180درجه تغییر کرد.

وی اظهار کرد: در حالی که وزیر بهداشت آنها به بهانه جلسه فوری از حضور در نشست ما با سعودی ها خودداری می کرد، پس از سخنان رهبر معظم انقلاب پیام فرستاد و درخواست کرد که با وزیر بهداشت ایران دیدار کند.

اوحدی اظهار کرد: وزیر بهداشت عربستان عصر همان روزی که هشدار مقام معظم رهبری منتشر شد، با وزیر بهداشت ایران نشست مشترک برگزار کرد و سخنان منطقی طرف ایرانی را برای انتقال شهدا پذیرفت.

اوحدی به هشدار رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به آل سعود در همان روز در جمع مردم نوشهر اشاره کرد وافزود: ایشان تاکید کرده بودند که اگر دولت عربستان در انتقال پیکرهای مطهر قربانیان به وظایف خود عمل نکند و به اجساد آنها بی احترامی کند، عکس العمل سخت و قاطع ایران را در پی خواهد داشت.

اوحدی تصریح کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب، خواب را از چشمان سعودی ها گرفت به گونه ای که ساعت یک نیمه شب با من تماس گرفتند و گفتند پنج هواپیما برای انتقال اجساد در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع خانواده های شهدای منا و شجره خبیثه ملعونه دانستن آل سعود، خاطرنشان کرد: این سخنان ریشه قرآنی دارد و ایشان با شناخت کامل از اوضاع منطقه چنین سخنانی را بیان کردند.

فاجعه منا به دلیل بی کفایتی رژیم سعودی ها در اداره امور حج ، در جریان اجرای مناسک حج ابراهیمی همزمان با عید قربان سال گذشته به وقوع پیوست و منجر به شهادت هفت هزار نفر از جمله 464 تن از زائران ایرانی شد.

در این حادثه 27 نفر از استان اصفهان جان خود را از دست دادند. 

سردار شهید علی اصغر فولادگر از قربانیان فاجعه منا از استان اصفهان است که سابقه حضور در جبهه های مقاومت در کشورهای اسلامی را داشت.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.