پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مراسم اولين سالگرد مهاجر الي الله شهيد عمارميرانصاري

مراسم اولين سالگرد مهاجر الي الله شهيد عمارميرانصاري

مراسم اولين سالگرد مهاجرالي الله شهيدعمارميرانصاري باحضور شخصيت ها و اقشار مردم صبح جمعه درمسجد شهيد همت در جوار آستان مقدس امامزاده صالح (ع) برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زیارت ، دراين مراسم كه حجج الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر و محمد علي شهيدي نمايندگان ولي فقيه درامور حج وزيارت و بنياد شهيد و امور ايثاگران و شمار زيادي ازشخصيت هاي لشكري و كشوري، خانواده هاي معظم شهداي منا، ايثارگران، جانبازان، جمعي از فرماندهان هشت سال دوران دفاع مقدس و اقشارمردم حضور داشتند مداحان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) در گراميداشت ياد و خاطره شهداي منا به نوحه خواني ومديحه سرايي پرداختند.

در فاجعه منا كه دوم مهر ماه 1394 و همزمان با عيد قربان رخ داد، بيش از 460 زائرايراني خانه خدا بر اثر سوءتدبير و بي لياقتي آل سعود در مديريت مراسم حج شهيد شدند.

پيكرشهيدعمار ميرانصاري فرزند سردار محسن انصاري قائم مقام بنياد شهيد و امور ايثارگران درميان مفقودين فاجعه منا بود وپس از گذشت بيش از دو ماه از وقوع اين فاجعه، با انجام آزمايش DNA شناسايي شد.

اين شهيد در وصيت نامه خود نوشته بود كه در صورت شهادت در سرزمين وحي بمانم و با پيامبر اسلام (ص) محشور باشم و به همين دليل و فتاواي مراجع، خانواده آن مرحوم پيكرش را به كشور انتقال ندادند.

وي متولد مهرماه 1359 در روز عيد قربان بود و در مهرماه 1394 و در روز عيد قربان به شهادت رسيد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.