پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در تبریز، سومین جلسه کمیته استانی هماهنگی اربعین حسینی

مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی: تاکنون هشت هزار نفر در استان در سامانه سماح ثبت نام نموده اند

مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی: تاکنون هشت هزار نفر در استان در سامانه سماح ثبت نام نموده اند
مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی در این جلسه گفت: تاکنون هفت هزار و 657 نفر از این استان از طریق سامانه سماح برای سفر به کربلا در اربعین حسینی ثبت نام کرده اند. امیر روحی ملکی افزود: ثبت نام از زایران اربعین حسینی از 16 شهریور ماه آغاز شده است و با توجه به تجربه سال های گذشته آمار ثبت نام کنندگان در روزهای پایانی افزایش خواهد یافت.

استاندار آذربایجان شرقی مدت زمان اقامت در عراق را برای زایران اربعین 20 روز اعلام کرد و از کسانی که مایل به شرکت در پیاده روی اربعین حسینی هستند خواست که ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

دکتر اسماعیل جبارزاده در سومین جلسه کمیته استانی هماهنگی اربعین حسینی، با اشاره به سفر اخیر وزیر کشور به تبریز، گفت: ازجمله مواردی که در این سفر مطرح شد تغییر محل ماموریت استان آذربایجان شرقی بود که بر این اساس مرز مهران برای استقرار موکب خدمت‌رسانی این استان به زوار اباعبدالله الحسین(ع) تعیین شد.
وی با تاکید بر هماهنگی‌های لازم جهت استقرار این موکب در مرز مهران، گفت: علاوه بر استان آذربایجان شرقی، استان‌های اردبیل، تهران، البرز، قم، مرکزی، لرستان، گیلان، مازندران، همدان، گلستان، قزوین و زنجان هم در مرز مهران مستقر هستند و باید با این استان‌ها نیز هماهنگی‌های لازم صورت گیرد.

جبارزاده با تاکید بر تشکیل و تجهیز موکب استان در مرز مهران اظهارکرد: همچون سال گذشته باید با تمام توان نسبت به خدمت‌گزاری به زوار تلاش کنیم.

وی با بیان این که امکانات استان بی‌شمار نیست و باید از امکانات موجود حداکثر استفاده را بکنیم، تاکید کرد: باید امکانات تمامی دستگاه ها، ادارات کل و شهرداری ها در محل ماموریت ستاد اربعین استان در مرز مهران متمرکز شود.

جبارزاده اظهارکرد: نباید انرژی و منابع مالی استان در مکان های متعدد استفاده شود واین موضوع به صورت مصوبه ستاد اربعین به تمامی دستگاه ها ابلاغ شود تا تمامی منابع در قالب ستاد اربعین متمرکز شود.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این ایام نکات بهداشتی و نیروی انتظامی استان نیز موارد امنیتی را در قالب بروشور تهیه و در اختیار زوار قرار دهد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تجارب ارزنده جمعیت هلال احمر از اعضای این جمعیت خواست ستاد اربعین استان را در دایر کردن محل اسکان یاری کنند.

وی با اشاه به این که دهه محرم بهترین فرصت برای جذب کمک های مردمی است، گفت: ستاد اربعین در این ایام اقلام مورد نیاز را اعلام و محلی را برای جمع آوری کمک ها مشخص کنند.

مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: تاکنون هفت هزار و 657 نفر از این استان از طریق سامانه سماح برای سفر به کربلا در اربعین حسینی ثبت نام کرده اند.

امیر روحی ملکی افزود: ثبت نام از زایران اربعین حسینی از 16 شهریور ماه آغاز شده است و با توجه به تجربه سال های گذشته آمار ثبت نام کنندگان در روزهای پایانی افزایش خواهد یافت.

وی با بیان این که در سال جاری امکان تشرف به اربعین فقط از طریق دریافت روادید از سامانه سماح امکان پذیر است، ادامه داد: متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی samah.haj.ir و یا با مراجعه به دفاتر کارگزاری نسبت به ثبت نام در سامانه سماح اقدام کنند.

روحی اظهار کرد: پوشش بیمه ای برای تمامی ثبت نام کنندگان در سامانه سماح اجباری است و تمام زایرینی که در این سامانه ثبت نام می کنند تحت پوشش خدمات درمانی هلال احمر در داخل و خارج از کشور خواهند بود.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.