شركت كنندگان در سيزدهمين سمينار مطالعات حج و عمره در مكه مكرمه بر اهميت تدوين طرح راهبردي درباره مسجدالحرام و توسعه سامانه حمل و نقل در مشاعر مقدسه تاكيد كردند." />

پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دستاوردهای سيزدهمين سمينار مطالعات حج و عمره در مکه

دستاوردهای سيزدهمين سمينار مطالعات حج و عمره در مکه
شركت كنندگان در سيزدهمين سمينار مطالعات حج و عمره در مكه مكرمه بر اهميت تدوين طرح راهبردي درباره مسجدالحرام و توسعه سامانه حمل و نقل در مشاعر مقدسه تاكيد كردند.
به گزارش روزنامه الوطن چاپ ریاض ، سيزدهمين سمينار مطالعات حج و عمره و زيارت در دانشگاه ام القري شهر مكه توسط محمد بن نايف بن عبدالعزيز وزیر کشور و رئيس كميته عالي حج عربستان و رئيس كميته ناظر بر مركز مطالعات حج و عمره اين كشور افتتاح شد در این نشست دو روزه کارشناسان و مجریان شرکت های حمل و نقل اهميت تدوين طرح راهبردي در خصوص مسجدالحرام تاكيد كردند.
شركت كنندگان توصيه كردند، طرح راهبردي براي اعزام و مديريت حجاج و زائران در منطقه مسجدالحرام و صحن ها براي افزايش ظرفيت و اجراي نمونه‌هاي شبيه سازي براي اطمينان از كارايي و تاثير آن و آموزش نيروهايي براي اجراي آن و وضع سيستم يكپارچه براي استفاده از وسايل الكترونيكي جديد و نامه‌هاي پيامكي و سرويس ارتباط رايگان براي سئوال و انجام تدابير مربوط به انتقال حجاج با اتوبوس‌ها و خروج از فرودگاه در حداكثر يك ساعت و استفاده از فناوريهاي جديد بين المللي تدوين شود.
همچنین بیانیه پایانی سمينار كار بر روي طرح راهبردي و اجرايي براي فعاليت خيريه و داوطلبانه در حج و عمره و زيارت که در راستای تحقق اهداف ديني و توسعه مكه موثر می باشد سفارش می کند.
آنها همچنين بر اجراي فناوري‌هاي آسان‌تر و موثرتر براي حفظ گوشت قرباني مانند سيستم آماده سازي خالي از هوا براي جلوگيري از فاسد شدن گوشت و سهولت توزيع آن به صورت شايسته و نيز توسعه سامانه حمل و نقل در منطقه مركزي مكه مكرمه و مشاعر مقدسه با ضرورت فراهم كردن تاسيسات زيربنايي براي سيستم‌هاي نقل هوشمند در مكه مكرمه و سيستم تابلوهايي كه پيام‌ها را به طور مستمر تغيير مي‌دهد به منظور كمك به حجاج و عمره گزاران در اداي آسان مناسك خود در حرمين شريفين، تاكيد كردند. آنها همچنين بر استفاده از سيستم نمايش تصاوير و راهنمايي‌ها در هر ۱۲ ثانيه شامل اطلاعات عملي در جملات كوتاه و حروف بزرگ و زبان‌هاي مختلف و ضرورت ملزم شن طرف‌هاي ذيربط به كار بر اساس طرح فراگير در تمام طرح‌هاي توسعه مكه مكرمه و مشاعر مقدسه تاكيد داشتند.
عبدالعزيز بن رشاد سروجي رئيس مركز مطالعات حج و عمره اظهار داشت: اين توصيه‌هاي اوليه در حال حاضر از سوي كميته عالي مورد بازنگري و بررسي قرار مي‌گيرد تا پس از نهايي شدن به طرفهاي ذيربط براي تصويب و اجرا ارائه شود كه هدف از آن ارتقاي سطح خدمات ارائه شده به زائران بيت الله الحرام و حرم مطهر نبوي (ص) است.
روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.