پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

امسال خدمات پزشکی در پیاده روی اربعین 24 ساعته است

امسال خدمات پزشکی در پیاده روی اربعین 24 ساعته است

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: امسال در پیاده‌روی اربعین بین نجف و کربلا 11 چادر پزشکی برپا می‌شود همچنین امسال متخصص قلب، عمومی، کادر پرستاری، امداد و نجات،‌خدمات آزمایشگاهی، نوار قلب و شوک الکترونیکی را خواهیم داشت.

دکتر سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، گفت: سازمان حج و زیارت نکات بهداشتی را در خصوص پیاده‌روی اربعین در بروشورهایی در اختیار زائرین قرار خواهد داد زیرا لازم است اطلاع‌رسانی گستره و مناسبی در این خصوص صورت گیرد.

مرعشی افزود: زائران توجه داشته باشند که به دلیل گرمای هوا از مصرف مایعات زیاد غفلت نکنند و حتماً نزدیک غروب به چادر اقامت خود برگردند.

وی گفت: زائران از کوله و کفش مناسب پیاده‌روی استفاده و از پیاده‌روی با پای برهنه پرهیز کنند. همچنین توجه داشته باشند که مدت زمان پیاده‌روی به اندازه و مناسب باشد زیرا در غیر این صورت پا دچار زخم‌ها و تاول‌های زیادی شده و برای طی کردن ادامه مسیر با مشکل مواجه می‌شوند. همچنین تأکید کرد افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای همچون دیابت دارند حتما از کفش راهپیمایی مناسبی استفاده کنند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت افزود: پارسال 1250 نفر پزشک به مراسم اربعین اعزام شد و امسال با توجه به افزایش تعداد زائران تعداد پزشکان را نیز افزایش داده‌ایم.

وی افزود: امسال سعی کرده‌ایم نسبت به سال گذشته خدمات را با کیفیت بهتری ارائه دهیم به این صورت که تعداد چادرها تیم پزشکی کم شده است اما از چادرها بزرگتر و خدمات باکیفیت‌تری استفاده می‌کنیم.

مرعشی گفت: امسال بین نجف و کربلا 11 چادر پزشکی برپا می‌شود همچنین امسال متخصص قلب، عمومی، کادر پرستاری، امداد و نجات،‌خدمات آزمایشگاهی، نوار قلب و شوک الکترونیکی را خواهیم داشت.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در پایان گفت: خدمات امسال برخلاف سال گذشته به صورت 24 ساعته ارائه شده و ارائه این خدمات از دهم صفر آغاز می‌شود.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.