پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

گرامیداشت خاطره شهدای فاجعه منا در ایتالیا

گرامیداشت خاطره شهدای فاجعه منا در ایتالیا

مراسم بزرگداشت نخستین سالروز شهدای فاجعه منا با حضور جمعی از مسلمانان ایتالیایی و اندیشمندان این کشور درپایتخت ایتالیا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از رم ، همزمان با سالروز فاجعه منا و شهادت شمار زیادی از حجاج بیت الله الحرام ، ‌مراسمی به همین مناسبت در شهرهای رم و تورینو در ایتالیا برگزار شد.

مراسم بزرگداشت نخستین سالروز شهدای فاجعه منا در همایش « عبادتگاهی در مرکز جهان: سفر زیارتی به مکه؛ تاریخ، معنویت و فجایع معاصر» با حضور جمعی از مسلمانان ایتالیایی و اندیشمندان این کشور درپایتخت ایتالیا برگزار شد. جوزپه ایللو، ناشر و مسلمان شیعه ایتالیایی ، کارلو کوربوچی وکیل مسلمان ایتالیایی و حجت الاسلام ابوالفضل امامی روحانی مرکز اسلامی امام مهدی (عج ) در رم، سخنرانان این نشست بودند که ضمن تاکید بر اهمیت و قداست کعبه و مراسم حج، ابعاد حقوقی ،سیاسی و فقهی فاجعه منا را مورد بررسی قرار دادند و بی کفایتی و مدیریت بد و بسیار ناکارامد رژیم سعودی را عامل شهادت شمار زیادی از حجاج در منا دانستند.


جوزپه ایللو در پایان این همایش به خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما در رم گفت: ما در این نشست درباره فاجعه منا که به علت بی تدبیری ال سعود موجب شهید شدن هزاران مسلمان شد صحبت کردیم. ما مسلمانان ایتالیایی معتقدیم برای تکرار نشدن این نوع فجایع و با توجه به بی کفایتی سعودی ها در تامین امنیت حجاج ،باید اداره این مراسم به صورت مشترک به تمام مسلمانان واگذار شود.

همزمان با برگزاری این همایش ، مراسم مشابهی نیزدر مرکز فرهنگی توحید در شهر تورینو در شمال ایتالیا با حضور شماری از ایرانیان، ایتالیایی ها و دیگر مسلمانان مقیم این شهر برگزار شد.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.