پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

زيارت اربعين در آستانه ورود به فهرست ميراث جهاني در يونسكو

زيارت اربعين در آستانه ورود به فهرست ميراث جهاني در يونسكو

مركز پژوهش و مطالعات كربلا وابسته به آستان مقدس حسيني از تلاش اش براي درج زيارت اربعين در فهرست ميراث جهاني در سازمان يونسكو خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زیارت ، مركز پژوهش و مطالعات كربلا وابسته به آستان مقدس حسيني از تلاش اش براي درج زيارت اربعين در فهرست ميراث جهاني در سازمان يونسكو خبر داد.


عبد الامير القريشي رئيس اين مركز گفت: ما تلاش مي كنيم تا زيارت اربعين را به عنوان جزئي از ميراث عراق در سازمان يونسكو به ثبت برسانيم.

وي افزود: وزارت خارجه ايران و مشاوره فرهنگي آلمان در انجام اين موضوع حمايت مي كنند.

قريشي تاكيد كرد: اين مرگز هماهنگي گسترده اي با مقامات خارج از عراق اروپا و آسيا، مثل دانشگاه آلمان و مركز ميراث آلمان داشته است.

مراكز فكري خواستار بررسي پديده زيارت اربعين در تمام جوانب خدماتي، پزشكي، اجتماعي، اقتصادي و اعتقادي شد تا اين گردهمايي ادامه يابد و مشكلات مقابل روي زائرين حل شود و ارزش هاي انساني تقويت گردد.

اين اقدامات در موازات آمادگي آستان مقدس حسيني براي استقبال از ماه محرم و صفر كه شاهد حضور ميليوني مسلمانان براي زيارت عاشورا و اربعين امام حسين (عليه السلام) خواهد بود، صورت مي گيرد.

مركز مطالعات و پژوهش كربلا كنفرانسي را در روز شنبه برگزار كرد كه حدود 80 شخصيت علمي و دانشگاهي و نمايندگان دولت و اتحاديه ها و سازمان هاي مدني حضور يافتند. در اين نشست يادداشت تفاهمي بين مركز و دفتر هيئت وزيران و سازمان هاي جامعه مدني به امضا رسيده است. هم چنين اين مركز با دانشگاه هاي كربلا، بغداد، المستنصريه، ديالي و دانشكده مهندسي الخوارزمي بعلاوه مركز مطالعات استراتژيك وابسته به دانشگاه كربلا همكاري دارد.

شايان ذكر است كه مركز پژوهش و مطالعات كربلا اولين مركز پژوهشي عراق است كه از سازمان علمي، فرهنگي و تربيتي ملل متحد (يونسكو) مجوز و گواهي رسمي دارد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.