پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان:

ظرفيت حج يك مسئله كلان است/آگاهي جهان اسلام از ظرفيت هاي حج ابراهيمي به بركت انقلاب

ظرفيت حج يك مسئله كلان است/آگاهي جهان اسلام از ظرفيت هاي حج ابراهيمي به بركت انقلاب
رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان گفت: دشمنان برنامه ريزي كردند تا ما را از سرزمين وحي جدا كنند؛ ما بايد از ظرفيت كلان حج و جهان اسلام استفاده كنيم و اينكه برخي معتقد هستند با نرفتن حجاج ايراني به حج، عربستان از نظر اقتصادي ضرر مي كند، حرف نادرستي است.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمدرضا فقيهي، رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان در گفت و گو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج با اشاره به اهميت فريضه حج گفت: در ميان دستوراتي كه در قرآن كريم آمده، برخي فقط يك آيه قرآن به آن دستور پرداخته شده و برخي نيز چند آيه آن دستور را تشريح كرده است.

وي با اشاره به گستردگي آيات قرآن كريم درباره حج افزود: در سوره هاي مختلفي راجع به حج اشاره شده و در اين سوره ها به جزئيات اعمال حج اشاره شده است در حالي كه برنامه قرآن اين نبوده كه به جزئيات اشاره كند؛ اما جايگاه حج موجب شده تا قرآن وارد جزئيات اين فريضه شود.

رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان عنوان كرد: قرآن درباره حج و اعمال آن، روز عرفه، سعي و صفا، طواف، مشعرالحرام و ديگر اعمال نكات مهمي را بيان كرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمين فقيهي افزود: پرداختن به جزئيات اين فريضه نشان مي دهد، قرآن نگاه ويژه اي به حج دارد؛ اغلب اعمال حج حركت است، نماز و روزه تقريبا فردي هستند، اما حج جز چند عمل آن ساير اعمالش حركت است؛ طواف، سعي، رفتن به مشعر و عرفات و قرباني عمل و حركت است و اين امر نشان از اهميت حج دارد.

رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان با بيان اينكه دشمنان اسلام از حج ابراهمي واهمه دارند، گفت: دشمنان مي دانند اگر حج ابراهيمي اجرا شود مسلمانان آگاه تر مي شوند؛ به بركت انقلاب اسلامي حج ابراهيمي مطرح شد و در جهان اسلام مسلمانان فهميدند كه از اين ظرفيت بايد استفاده كنند.

وي اظهار كرد: دشمنان برنامه ريزي كردند تا ما را از سرزمين وحي جدا كنند؛ ما بايد از ظرفيت كلان حج و جهان اسلام استفاده كنيم و اينكه برخي معتقد هستند با نرفتن حجاج ايراني به حج، عربستان از نظر اقتصادي ضرر مي كند، حرف نادرستي است.

رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان در پايان گفت: حضور جمهوري اسلامي و حجاج ايراني در حج اهميت فراواني دارد و با حضور مردم ايران در كنگره حج خواست قرآن كريم درباره اهداف حج انشاالله تحقق مي يابد.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.