پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آیت‌الله حسینی بوشهری:

روایتگران اربعین حسینی با الهام از مکتب عاشورا نقشه‌های دشمن را افشا کنند

روایتگران اربعین حسینی با الهام از مکتب عاشورا نقشه‌های دشمن را افشا کنند

امام‌جمعه قم گفت: طلاب و روایتگران اربعین حسینی باید با الفاظ گهربار خود دست به افشاگری دشمنان اسلام و تشیع بزنند تا شاهد ارتقاء فکری شیعیان ایران و سایر مردم که به عشق امام حسین (ع) در آنجا حضور می‌یابند، باشیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید‌هاشم حسینی‌بوشهری در مراسم رونمایی از آثار و تولیدات فرهنگی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین که در سالن همایش‌های سازمان حج و زیارت استان قم برگزار شد، بابیان اینکه آنچه عاشورا را ماندگار کرده حقیقت عاشورا است، اظهار داشت: دنیاخواهی، قدرت و موقعیت‌های اجتماعی برای امام علی(ع) مطرح نبود، امام حسین(ع) نیز راه پدر و جد بزرگوارش را طی کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه هدف امام حسین(ع) مبارزه با ظلم و جهل بود، افزود: فلسفه قیام حسین بن علی(ع) نجات بشریت از ضلالت، گمراهی و تاریکی است، دومین رمز ماندگاری امام حسین(ع) اخلاص است، معامله با خداوند در بزنگاه‌های زندگی خود نشانه ایمان و اخلاص است.

آیت‌الله حسینی بوشهری بیان کرد: انسان‌های مخلص اگر در سر دو راهی قرار گیرند مسیری که به خداوند منتهی می‌شود را انتخاب می‌کنند، سومین رمز ماندگاری امام حسین (ع) تبلیغ اهل‌بیت (ع) است چراکه یکی از کارکردهای بسیار مهم در جامعه احیای عاشورا است.

وی بابیان اینکه اهل‌بیت (ع) بر مجالس عزاداری، گریستن بر امام حسین(ع) و ترغیب و تشویق به زیارت تأکید داشتند، گفت: اعلام وفاداری یکی از برکات زیارت امام حسین (ع) و ائمه (ع) است اینکه به مرام، مکتب و برنامه‌های ایشان اعلام وفاداری کنیم، زیارت زمینه سازندگی انسان است.

امام‌جمعه قم بابیان اینکه زیارت امام حسین (ع) در حد یک فریضه بیان‌شده است، گفت: شیعیان دارای شاخصه‌هایی هستند که باید به آن‌ها توجه کرد، زبان و دندانی که مروج مکتب اهل‌بیت(ع) است برای آن نمی‌توان قیمت تعیین کرد.

آیت‌الله حسینی بوشهری بابیان اینکه توجه به فضای عراق و منویات مقام معظم رهبری در امر روایتگری گفت: امید است رهاورد اربعین حسینی، شعور حسینی باشد.

وی با اشاره به اینکه افرادی چنگال‌های خود را برای بلعیدن ایران اسلامی و مکتب تشیع تیز کرده‌اند، گفت: طلاب و روایتگران اربعین حسینی باید با الفاظ گهربار خود دست به افشاگری دشمنان اسلام بزنند تا شاهد ارتقاء فکری شیعیان ایران و سایر مردم که به عشق امام حسین (ع) در آنجا حضور می‌یابند باشیم.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.