پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آیت‌الله‌ سیدعزالدین حسینی‌زنجانی درگذشت/مراسم تشییع پنج‌شنبه

آیت‌الله‌ سیدعزالدین حسینی‌زنجانی درگذشت/مراسم تشییع پنج‌شنبه

مفسر قرآن کریم و حکیم متأله آیت‌الله سیدعزالدین حسینی زنجانی درگذشت.آیت‌الله سیدعزالدین حسینی زنجانی پس از یک دوره بیماری صبح امروز به ملکوت اعلی پیوست.این مرجع طی هفته‌های گذشته شرایط جسمی مناسبی نداشته و پزشکان تشخیص داده بودند که ایشان باید تحت عمل جراحی قرار گیرد.

وی پس از طی درمان دوران نقاهت را سپری می‌کرد که صبح امروز با وخامت حال ایشان، وی جان به جان آفرین تسلیم کرد و به ملکوت اعلی‌ پیوست.فرزند ارشد آیت‌الله حسینی زنجانی در پی این واقعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اعلام این مطلب که پیکر مرجع عالی‌قدر در مشهد تشییع خواهد شد، گفت: پیکر این فقید سعید صبح روز پنج‌شنبه راس ساعت 8:30 در مسجد حوض لقمان مشهد تشییع و برای تدفین به مرقد امام‌رضا (ع) برده خواهد شد.آیت‌الله سید محمدعزالدین حسینی موسوی مجتهد زنجانی در سال 1300 هجری شمسی در خاندان علم و فقاهت، در شهر زنجان دیده به جهان گشود.

وی بنا به درخواست جمعی از مؤمنین و فضلاء حوزه علمیه در سال 1354 رساله عملیه خود را با عنوان «رساله جامع الاحکام» در مشهد مقدس منتشر کرد. پس از رحلت آیت‌الله اراکی، رساله فعلی با عنوان «رساله توضیح المسائل» در سال 1373 منتشر شد. دفاتر این مرجع در شهرهای مشهد، زنجان و تبریز فعال هستند و در ایام حج بعثه وی به منظور پاسخ گویی به استفتائات مقلدین و سایر امور شرعی در مدینه منوره و مکه مکرمه مستقر است
روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.