پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مدیر حج و زیارت فارس در گفتگو با رسانه های گروهی و روزنامه های محلی استان : در خصوص توصیه هایی به زائرین عتبات عالیات

مدیر حج و زیارت فارس در گفتگو با رسانه های گروهی و روزنامه های محلی استان : در خصوص توصیه هایی به زائرین عتبات عالیات
به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان فارس ؛ علیرضا زینلی مدیر حج و زیارت استان  با رسانه های گروهی و روزنامه های محلی گفتگو کرد .

زینلی در این گفتگو بیان داشت:زائرین کربلای معلی جهت اخذ ویزا فقط به دفاتر و شرکت های زیارتی مجاز سازمان حج و زیارت مراجعه نمایند.

مدیر حج و زیارت فارس با توجه به فرا رسیدن ایام محرم الحرام و ایام سوگواری تاسوعا ، عاشورا و اربعین حسینی و شوق و اشتیاق عزاداران حضور در کربلای معلی به صورت دسته جات پیاده روی ، اظهار داشت: پیرو اطلاعیه های مکرر سازمان حج و زیارت ، وزارت کشور و نیروی انتظامی در خصوص اخذ ویزا توسط زائرین از طریق دفاتر و شرکت های مجاز سازمان حج و زیارت در شیراز و شهرستان های استان ، توصیه می شود متقاضیان اخذ ویزا فقط به دفاتر و شرکت های مجاز دارای کد کارگزاری از سازمان حج و زیارت که اسامی آن ها در سایت حج فارس ذکر شده مراجعه کنند.

وی افزود: هزینه صدور ویزا و بیمه زائران حدود یک میلیون و 790 هزار ریال می باشد که فقط از طریق کارت های بانکی عضو شتاب و درگاه های اینترنتی بانک های عامل توسط دفاتر و شرکت های زیارتی مجاز قابل پرداخت بوده و اکیدا توصیه می شود نسبت به پرداخت وجه نقد به افراد متفرقه جدا خودداری کنید .

به گفته زینلی ،اخذ ویزا و اعزام توسط افراد و گروه های غیر مجاز موجب به وجود آمدن مسائل و مشکلات خاصی در مرز ها می شود که ممکن است تبعات قانونی برای زائرین به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: عموما افراد غیر مجازی اقدام به جمع آوری زائر برای اعزام یا اخذ ویزا می کنند و وعده های اغوا کننده و غیر قانونی به زائرین می دهند که هوشیاری زائرین در این مورد ضروری است.

مدیر حج و زیارت فارس گفت : پیگیری مسائل امنیتی و حوادث در این سفرها فقط در مورد زائرینی که از طریق سازمان حج و زیارت و دفاتر و شرکت های مجاز زیارتی اقدام به اخذ ویزا کرده باشند قابل انجام است.

وی افزود: در صورت بروز هر گونه بیماری و نیاز به مراقبت درمانی در کشور عراق ،سازمان حج و زیارت و گروه پزشکی مستقر در کشور عراق خدمات رایگان خود را به زائرین اعزامی توسط سازمان حج و زیارت ارایه می کند و دیگر زائرین مجبور به پرداخت هزینه های درمان در کشور عراق می باشند.

زینلی گفت: ثبت شماره تلفن زائر در سامانه سماح مربوط به سازمان حج و زیارت موجب اطلاع رسانی لحظه به لحظه به زائرین می شود که این امر در مورد ویزا های آزاد و افراد غیر مجاز که نسبت به اخذ ویزا اقدام می کنند نمی باشد.

وی از زائرینی که اقدام به ثبت نام در سامانه سماح و دفاتر و شرکت های مجاز سازمان حج و زیارت کرده اند خواست ، هر چه سریع تر نسبت به تکمیل پرونده و واریز وجه اقدام کنند و از موکول کردن آن به روز های آخر که موجب ازدحام و سرگردانی زائرین می شود جدا خودداری کنند.

زینلی در پایان تاکید کرد : از مردم شریف و فهیم استان تقاضا می گردد هرگونه تخلف و یا اقدام غیر معمول توسط افراد غیرمجاز را سریعا با شماره تلفنهای (4 _32295902 ) سازمان حج و زیارت استان فارس اعلام کنند.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.