پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

کنسولگری عراق برای صدور روادید 24 مهرماه در تبریز مستقر می‌شود.

کنسولگری عراق برای صدور روادید 24 مهرماه در تبریز مستقر می‌شود.
امیر روحی ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی آناج با اشاره به ثبت‌نام بیش از 9 هزار نفر در سامانه «سماح» برای سفر به کربلا، اظهار داشت: سال گذشته قریب به 30 هزار نفر از مردم آذربایجان‌شرقی با ثبت نام در سامانه راهی عراق شدند و همزمان با اربعین حسینی در کربلا حضور یافتند.

امیر روحی ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی آناج با اشاره به ثبت‌نام بیش از 9 هزار نفر در سامانه «سماح» برای سفر به کربلا، اظهار داشت: سال گذشته قریب به 30 هزار نفر از مردم آذربایجان‌شرقی با ثبت نام در سامانه راهی عراق شدند و همزمان با اربعین حسینی در کربلا حضور یافتند.

عاشقان حسینی تا 24 آبان ماه فرصت دارند/ امکان خروج از کشور با ارائه‌ی کارت ملی میسر نیست

وی ادامه داد: ثبت‌نام از شانزدهم مرداد ماه سال جاری آغاز شده و تا بیست‌وچهارم آبان ماه ادامه خواهد داشت، اخیراً تعداد ثبت‌نام کنندگان روند افزایشی به خود گرفته که این نشان از استقبال مردم با مرور زمان دارد.

مدیر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بدون ارائه‌ی اسناد مسافرتی اعم از گذرنامه، بیمه‌نامه و روادید خروج از کشور امکان‌پذیر نیست، ابراز کرد: با آن دسته از افرادی که از طریق کارت ملی قصد ورود به عراق را دارند برخورد خواهد شد و تاکنون هیچ‌گونه بخش‌نامه‌ای مبنی بر گذر از مرز با ارائه‌ی کارت شناسایی عادی صادر نشده است.

سماح، تنها سامانه‌ی مجاز صدور روادید/ مسافران از طریق دفاتر رسمی اقدام به ثبت نام کنند

وی تاکید داشت: سامانه سماح تنها محل اخذ روادید است و کسانی که قصد حضور در کربلا را دارند می‌توانند با مراجعه به دفاتر مسافرتی دارای مجوز و انجام اقدامات مورد نیاز، مراحل ثبت‌نام را طی کنند.

هزینه‌ی صدور روادید 40 دلار است/ تمام پرداخت‌ها الکترونیکی خواهد بود

این مقام مسئول از مسافران خواست در دفاتر غیررسمی ثبت‌نام نکنند و هیچ‌گونه وجه نقدی را پرداخت ننمایند چراکه تمام هزینه‌ها به صورت اینترنتی تحصیل خواهد شد.

وی عنوان کرد: هزینه‌ی روادید معادل 40 دلار، حق‌الزحمه دفاتر 10 هزار تومان و هزینه‌ی ثبت‌نام در سامانه 2 هزار تومان می‌باشد که به صورت الکترونیکی پرداخت خواهد شد و طبق قانون دفاتر از دریافت وجه نقد منع شده‌اند.

زائران برای خروج از کشور گروه‌های 5 الی 50 نفری تشکیل دهند

روحی ملکی با اعلام اینکه سفر به کربلا در قالب گروه‌های 5 الی 50 نفری ممکن است، توضیح داد: آن دسته از افرادی که گروه دو یا سه نفری تشکیل داده‌اند امسال توانایی اخذ روادید را نخواهند داشت و حتما باید گروه 5 نفری داشته باشند.

وی خواستار به همراه داشتن تمامی مدارک شناسایی در هنگام خروج از کشور شد و ادامه داد: زائران ایرانی در کنار اسناد مسافرتی، کارت شناسایی خود را نیز به صورت جداگانه نگهداری نمایند تا در صورت مفقود شدن یکی از آن‌ها، کنسولگری بتواند با مشاهده کارت ملی، گواهی عبور موقت صادر کند.

کنسولگری عراق 24 مهرماه در آذربایجان‌شرقی مستقر می‌شود

مدیرکل حج و زیارت استان خبر از استقرار دفتر کنسولگری عراق در آذربایجان‌شرقی داد و تشریح کرد: 24 مهر ماه نفرات کنسولگری در استان حاضر می‌شوند و تمام تجهیزات برای ارائه خدمات بهتر تهیه شده است؛ آن دسته از اشخاصی هم که بعد از واریز مبالغ و اخذ روادید انصراف می‌دهند، پول‌شان بعدا به حساب سرگروه واریز می‌گردد.

وی بیان داشت: بیمه زائرین در سال جاری الزامی است و طبق اعلام مسئولین، سقف تعهدات بیمه تا 190 میلیون تومان خواهد بود.

امکان ارائه‌ی نذورات مردمی به ستاد بازسازی عتبات

این مقام مسئول با اشاره به استقرار موکب‌های حسینی در طول مسیر، اعلام کرد: نیازی به صرف هزینه‌های اضافی برای خرید خوراک نیست و حتی مردم عراق خانه‌هایشان را در اختیار ایرانی‌ها قرار می‌دهند.

وی افزود: کسانی که قصد نذری دادن کرده‌اند می‌توانند مبالغی را به ستادبازسازی عتبات پرداخت نمایند تا نذورات جمع گردد و در موکب آذربایجان‌شرقیِ مستقر در مرز مهران و کربلا به مسافران ارائه شود.

زائران تحت تاثیر اختلاف‌افکنی‌ها قرار نگیرند

روحی ملکی با تاکید بر پرهیز از هرگونه فرقه‌گرایی در گردهمایی عظیم مسلمانان، متذکر شد: قطعا در روز اربعین عده‌ای به دنبال ایجاد جنجال شیعی-سنی و فرافکنی‌ خواهند بود، لذا از عموم مردم خواهشمندیم فریب این اشخاص را نخورند و تحت تاثیر آنان قرار نگیرند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.