پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مدير دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت در عراق خبرداد:

در ايام عاشورا بيش ازسيصد كاروان به عتبات مشرف مي‌شوند

در ايام عاشورا بيش ازسيصد كاروان به عتبات مشرف مي‌شوند

مدير دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت: از روز شانزدهم روزانه حدود 105 كاروان براي عتبات اعزام خواهيم داشت يعني روزانه حدود 4500 زائر و در اين سه روز از بيش از 13000 زائر از مرزهاي زميني و هوايي استقبال خواهيم كرد.

مدير دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت در عراق در گفتگو با خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج، با بيان اينكه اعزام هاي روزهاي شانزدهم، هفدهم و هجدهم مهرماه با افزايش صد در صدي نسبت به روزهاي عادي برنامه ريزي شده است، گفت: از روز شانزدهم روزانه حدود 105 كاروان براي عتبات اعزام خواهيم داشت يعني روزانه حدود 4500 زائر و در اين سه روز از بيش از 13000 زائر از مرزهاي زميني و هوايي استقبال خواهيم كرد.

محمد جواد دانشيار افزود: در اين راستا مسئولين شركت شمسا به گونه اي برنامه ريزي نموده اند تا براي بيش از سيصد كاروان كه طي سه روز به عتبات عاليات وارد مي شوند بهترين و مناسب ترين ساختمان هاي موجود را اجاره كنند.

زائرين در صورت تمايل و شرايط مناسب امنيتي به سامرا اعزام مي شوند

وي همچنين با اشاره به تمايل زائرين براي سفر به سامرا گفت: با امكاناتي كه شركت شمسا فراهم نمود موضوع سفر زيارتي سامرا در دستور كار دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت در عراق قرار گرفت.

دانش يار افزود: در اين راستا با هماهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در عراق و شوراي امنيت ملي از فروردين تا نيمه خرداد، تردد ده دستگاه اتوبوس به صورت روزانه جهت حضور در سامرا اجرايي شد.

مدير دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت در عراق افزود: با افزايش پوشش امنيتي اين تردد به بيست و بعد به سي دستگاه اتوبوس افزايش يافت و از ايام عرفه بنا شد كه هر كدام از كاروان ها كه مشتاق باشند به سامرا اعزام شوند.

وي خاطر نشان كرد: به همين دليل، از ايام عرف تاكنون به هر كارواني كه تقاضاي حضور در سامرا را داشته است، پاسخ مثبت داده ايم و برخي روزها تا هشتاد پنج كاروان را به سامرا اعزام كرده ايم.

مدير دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت در عراق در پايان گفت: به شرط وجود شرايط امنيتي مناسب، اميدواريم زائريني كه تاسوعا و عاشورا در كربلاي معلي حضور دارند و تمايل دارند به سامرا اعزام شوند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.