پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نشست خبری مدیر حج و زیارت استان کردستان با اصحاب رسانه

نشست خبری مدیر حج و زیارت استان کردستان با اصحاب رسانه

مدیر حج و زیارت استان کردستان طی نشستی با اصحاب رسانه اقدامات ، برنامه ها و فعالیت های مربوط به معرفی سامانه سماح و نحوه ی ثبت نام ، صدور ویزا و خروج از مرز زائرین  اربعین حسینی (ع) را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت کردستان، هاشم ناظمی جلال مدیر حج و زیارت کردستان در جمع خبرنگاران و نمایندگان اصحاب رسانه استان کردستان ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ، توضیحاتی پیرامون اقدامات صورت گرفته به منظور خدمت رسانی هرچه بهتر برای  متقاضیان و مشتاقان شرکت در مراسم معنوی پیاده روی اربعین حسینی (ع) ارائه کرد

مدیر حج و زیارت کردستان ضمن معرفی سامانه سماح از متقاضیان و علاقمندان خواست برای ثبت نام در مراسم معنوی پیاده روی اربعین حسینی (ع) تنها از طریق سامانه سماح و شرکت های خدمات زیارتی دارای مجوز اقدام کنند و از مراجعه به افراد یا شرکت های غیر مجاز و سودجو خودداری نمایند.

وی در ادامه ی سخنان خود به آمار و اطلاعات سنوات گذشته اشاره و اعلام کرد : طبق پیش بینی های انجام شده  امسال حدود 2 میلیون نفر از مشتاقان و علاقه مندان زیارت ابا عبدالله الحسین (ع) از کشور اسلامی مان در مراسم معنوی راهپیمایی اربعین حسینی (ع) شرکت می نمایند که برای ساماندهی این عزیزان عزم ملی را می طلبد.

دبیر ستاد اربعین حسینی (ع) استان کردستان اضافه کرد: هزینه ثبت نام معادل 40 دلار می باشد که سیستم معادل ریالی آن محاسبه و از طریق درگاههای بانکی قابل پرداخت می باشد. وی در مورد سایر هزینه ها  افزود: بیمه زائرین مبلغ 250 هزار ریال  و مبلغ 100 هزار ریال نیز بعنوان حق الزحمه شرکت مرکزی کارگزاران در نظر گرفته شده است.  

مدیر حج و زیارت استان کردستان آخرین مهلت جهت ثبت نام در سامانه سماح را 24 آبان ماه 1395 عنوان و توصیه نمود متقاضیان ثبت نام خود را به صورت گروهی (5 تا 50 نفره) انجام ولی  به روز های آخر موکول ننمایند. وی افزود : با توجه به دستورالعمل های موجود گذرنامه متقاضیان می بایست از تاریخ خروج از مرز حداقل دارای 6 ماه اعتبار داشته باشد و همچنین مرز خروجی زائرین استان کردستان مرز سومار خواهد بود.

هاشم ناظمی جلال در پایان از تمامی افراد حقیقی و حقوقی که در راستای خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی از هیچ گونه کوششی دریغ نمی نمایند صمیمانه تقدیر و تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد برگزاری هر چه با شکوهتر مراسم پیاده روی اربعین حسینی (ع) سال جاری باشیم.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.