پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

ثبت نام 2900 گلستانی در سامانه سماح/ ثبت نام در سماح تنها راه دریافت روادید است

ثبت نام 2900 گلستانی در سامانه سماح/ ثبت نام در سماح تنها راه دریافت روادید است

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت ،رضا درگاهی مدیر حج و زیارت استان گلستان، در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص اعزام زائران اربعین حسینی، گفت: تا کنون 4 جلسه در استانداری با حضور کمیته های مختلف جلسات ستاد هماهنگی اربعین حسینی تشکیل شده است و عزم استانی بر این است تا شرایط برای اعزام متقاضیان اربعین به نحو مطلوب فراهم کند.

وی با بیان اینکه تا کنون 2900 گلستانی در سامانه سماح جهت اعزام در اربعین حسینی به کربلا ثبت نام کرده اند، افزود: این افراد هر چه سریعتر به دفاتر خدمات زیارتی استان مراجعه و نسبت به تکمیل ثبت نام خود اقدام کنند.

درگاهی با اشاره به اینکه روند صدور روادید آغاز شده ، تصریح کرد: کسانی که متقاضی اعزام هستند منتظر روزهای آخر نباشند و هر چه سریعتر نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: 47 دفتر خدمات زیارتی در استان تحت نظارت سازمان حج و زیارت در امر ثبت نام زائرین در سامانه سماح فعال هستند و همچنین 5 دفتر خدمات زیارتی در رامیان، دلند، جلین، فاضل آباد و سرخنکلاته به صورت موقت راه اندازی شده که مردم می توانند به این دفاتر مراجعه کنند.

مدیر حج و زیارت گلستان خاطرنشان کرد: در هفته قبل قراردادی با پست امضا شده و کسانی که می خواهند ثبت نام اولیه انجام دهند می توانند به تمامی دفاتر خدمات پستی سراسر استان مراجعه و نسبت به ثبت نام اولیه خودشان اقدام کنند.

به گفته وی، در سال جاری فقط کسانی که در سامانه سماح ثبت نام می نمایندبه صورت قانونی روادید برای آنها صادر می شود و الزاما بیمه هم خواهند شد.

وی با اشاره به تفاوت عملیات سال جاری  با سال قبل، افزود: امسال هیچ پول نقدی در دفاتر زیارتی رد و بدل نمی شود و تماما به صورت الکترونیکی است. در هیچ یک از دفاتر خدمات زیارتی وجه نقد از مردم دریافت نخواهد شد و اگر دریافت شود تخلف است.

درگاهی خاطرنشان کرد: شماره تلفن جهت پاسخگویی به مردم به شماره 32336736 در ساعات اداری پاسخگوی مردم است.

وی تاکید کرد: به هیچ عنوان روادیدی خارج از سامانه سماح به کسی داده نخواهد شد و اگر کسی می خواهد به کشور عراق اعزام شود حتما باید به سامانه سماح مراجعه کند.

مدیر حج و زیارت گلستان مرز خروجی گلستان را مرز مهران دانست و به مردم توصیه کرد: گول دلالان و وعده های تو خالی و هزینه پایین را نخورند و حتما از مجاری قانونی و از طریق سامانه سماح اقدام نمایند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.