پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت :

سقف تعهد بیمه زائران اربعین امسال ۱۹۲ میلیون تومان/ هزینه بیمه زائران با خدمات پزشکی ۲۵ هزار تومان است

سقف تعهد بیمه زائران اربعین امسال ۱۹۲ میلیون تومان/ هزینه بیمه زائران با خدمات پزشکی ۲۵ هزار تومان است
مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: عده ای سودجو و کلاهبردار تحت عنوان شرکت یا دفتر زیارتی با دادن وعده های خیالی به متقاضیان اعزام به اربعین حسینی به دنبال فریب دادن مردم برای منافع خویش هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ محسن نظافتی افزود: افراد کلاهبردار، عموما با دادن وعده مبنی بر اخذ ویزای ارزان قیمت و انجام بیمه با بالاترین تعهدات مالی و اخذ کمترین مبلغ برای بیمه شدن زائران به دنبال وسوسه کردن مشتریان خود برای جلب رضایت آنان هستند در حالی که هیچگونه جایگاه قانونی ندارند.

وی با تاکید بر اینکه امسال اجازه تردد به خاک عراق تنها به زائرانی داده خواهد شد که در سامانه سماح ثبت نام و مراحل قانونی را طی کرده باشند، گفت: روند نام نویسی، صدور روادید و حتی اعزام ها به گونه ای طراحی و برنامه ریزی شده است كه شاهد ازدحام در روزهای پایانی نباشیم.

نظافتی همچنین در خصوص تعهدات بیمه زائران نیز گفت: سقف تعهد بیمه زائران اربعین برای امسال 192 میلیون تومان است.

مدیر کل عتبات با بیان چشمگیر بودن استقبال متقاضیان آیین اربعین امسال اضافه کرد: متقاضیان سفر اربعین به هیچ عنوان نمی توانند بدون ویزا، بیمه و ثبت نام در سامانه سماح به عتبات عالیات عزیمت شوند.

نظافتی در مورد لغو روادید برای حضور در اربعین نیز اظهار کرد: موضوع لغو روادید(ویزا) اربعین هرگز برای امسال عملیاتی نخواهد شد و به طور حتم کنترل های خروجی و ورودی در مرزهای عراق نسبت به سال های گذشته افزایش خواهد یافت.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اجازه سفر اربعین به کسانی که در سامانه سماح ثبت نام نکرده اند داده نمی شود، گفت: تمام کنترل ها، مشخص شدن دفاتر قانونی، صدور روادید، گروه بندی ها، تاریخ اعزام و بازگشت، راهنمایی خروج از مرزها، بیمه زائران و خدمات پزشکی از طریق نام نویسی انجام می گیرد.

نظافتی افزود: امسال نرخ صدور روادید اربعین 40 دلار و بیمه زائران به همراه خدمات پزشکی به زائران اربعین 25 هزار تومان خواهد بود که تمامی ثبت نام کنندگان باید این مراحل را طی کنند.

سال گذشته حدود 2میلیون ایرانی در آیین اربعین در عراق حضور داشتند.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.