پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

ورود کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس برای پیگیری «فاجعه منا»

ورود کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس برای پیگیری «فاجعه منا»

رئیس سازمان حج و زیارت از ورود کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی برای ارائه نظرات کارشناسی در زمینه پیگیریهای حقوقی شهدای فاجعه منا خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ مهندس سعید اوحدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»؛ در خصوص پیگیری حقوقی فاجعه منا اظهار کرد: مسئولیت پیگیری حقوقی فاجعه منا بر عهده دستگاه دیپلماسی و  به طور مستقیم بر عهده معاونت کنسولی آن وزارت خانه است.

وی ادامه داد: هفته گذشته جلسه‌ای به دعوت کمیسیون حقوق و قضایی مجلس برگزار شد و بنده به همراه آقای قشقاوی، مسئول پیگیری حقوقی شهدای فاجعه منا در بین نمایندگان عضو این کمیسیون حضور یافتیم و نکات بسیار مفیدی عنوان شد.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در پایان نشست با اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس قرار شد تا از ظرفیت کارشناسی کمیسیون حقوقی و قضایی نیز برای پیگیریهای شهدای فاجعه استفاده شود.

اوحدی درباره آخرین پیگیریهای انجام شده برای شهدای فاجعه منا عنوان کرد: دادستانی کل کشور هم اقدامات بسیار مفیدی را در حوزه قوه قضاییه انجام داده و سایر مسئولان نیز در رابطه با پیگیریهای حقوقی شهدای فاجعه منا در تلاش هستند.

وی به قطع رابطه سیاسی با عربستان اشاره کرد و متذکر شد: به دلیل این قطع رابطه، ممکن است مسیر پیگیریهای حقوقی با برخی موانع مواجه باشد اما این به معنای اقدام نکردن جدی برای استیفای حقوق خانواده‌های شهدا منا نیست و باید اقدامات جدی صورت گیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: معتقدیم همانطور که در کمیسیون حقوقی و قضایی، وزارت امور خارجه و جلسات دادستانی کشور مصوب شده همه دستگاهها از ظرفیتهای داخلی و بین‌المللی خود برای استیفای حقوق شهدای مظلوم منا بهره بگیرند و هر جا روزنه‌ای دیده می‌شود به سمت آن برویم.

اوحدی به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک همه دستگاهها به پیگیریهای حقوقی اشاره کرد و گفت: ایشان تاکید داشتند که باید از همه ظرفیتها برای روشنگری سیاسی، دینی و فرهنگی در حوزه‌های فرهنگی، دینی، سیاسی و اجتماعی برای افشای جرم و جنایت عربستان استفاده کرد.

وی تصریح کرد: معتقدیم که تا امروز اقدامات خوبی از طرف دستگاههای مختلف برای پیگیری حقوقی شهدای فاجعه انجام گرفته اما این اقدامات باید سرعت بیشتری بگیرد.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.