پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در عاشورای حسینی صورت گرفت؛ ارائه خدمات درمانی به ۲۵ هزار زائر کربلا

در عاشورای حسینی صورت گرفت؛ ارائه خدمات درمانی به ۲۵ هزار زائر کربلا

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر ایران در عراق ، از ارائه خدمات درمانی به بیش از ۲۵ هزار  زائر حسینی در عاشورای کربلا خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، دکتر حمید کمالی با اشاره به اینکه چادرهای درمانی هلال تا شب شام غریبان به زائران حسینی خدمات درمانی ارائه کرد، گفت: ۲۵٨۰۵ زائر از خدمات درمانی چادرهای هلال احمر شامل ویزیت ۲۰ هزار و ٨۵۰ ویزیت، ۴هزار و ۱۵۰ مورد تزریقات و پانسمان، ۵۵۰مورد اندازه گیری فشارخون، ۷۰ مورد تست قندخون و ۱٨۵مورد سرم تراپی بهره‌مند شدند.

وی گفت: دو چادر درمانی هلال احمر از روز هشتم محرم در بین الحرمین و خیابان جمهوری برپا و خدماتی چون ویزیت رایگان،   خدمات دارویی، تزریقات، سرم تراپی و جراحی های کوچک را به عزاداران حسینی در کربلا ارائه داد.

کمالی افزود: همچنین باتوجه به افزایش جمعیت زائران از کشورهای مختلف در روز عاشور، برای تسهیل دسترسی به خدمات درمانی تعداد چادرها به ۵چادر افزایش یافت.

به گفته نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر ایران در عراق، ۹ زائر ایرانی در ۴ روز گذشته برای مراقبت های بیشتر به بیمارستان های عراقی ارجاع شدند.

تیم ۵۰ نفره درمانی هلال احمر شامل پزشک عمومی، جراح، متخصص کودکان، ارتوپدی، قلب و عروق، گوش، حلق و بینی، طب اورژانس، داخلی، پزشک عمومی، پرستار و امدادگر خدمات درمانی را در این ایام به زائران ارائه کرد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.