پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نماينده ولي فقيه درامور حج وزيارت:

عاشورا اجازه نداد اسلام مسخ شده درجامعه رواج پيدا كند

عاشورا اجازه نداد اسلام مسخ شده درجامعه رواج پيدا كند
نماينده ولي فقيه درامور حج وزيارت با تبيين پيام نهضت حسيني تصريح كرد: عاشورا مانع ازادامه انحراف درجامعه شد و نگذاشت كه اسلام مسخ شده توسط بني اميه درجامعه رواج پيدا كند.

به گزارش خبرنگارپايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكركه درآستانه فرارسيدن تاسوعا و عاشوراي حسيني درجمع كاركنان بعثه مقام معظم رهبري وسازمان حج وزيارت سخن ميگفت، تصريح كرد: عاشورا و نهضت حسيني بركات فراواني را براي مكتب اهل بيت داشته و فرصت هاي زيادي را براي ما فراهم كرده است تا بتوانيم از اين مكتب مترقي و پويا به خوبي استفاده كنيم.

وي با اشاره به اينكه كلمات منسوب به ابوسفيان ومعاويه حاكي از آن است كه آنها مي خواستند نامي ازاسلام حقيقي باقي نماند، افزود: اگر نهضت عاشورا نبود دشمن، اسلام حقيقي را دفن كرده و از بين برده بود.

نماينده ولي فقيه درامورحج وزيارت با اشاره به عرضه اسلام تحريف شده به جامعه درزمان معاويه ، اضافه كرد: فريب كاري ، حيله گري ، دورويي و نفاق نمونه كارهاي معاويه بود كه خود را الگوي اسلام معرفي مي كرد.

وي با اشاره به اينكه معاويه درخطابه هايش مردم را به تقوي دعوت و گاهي حتي گريه مي كرد، گفت: مردم در آن زمان نمي توانستند تشخيص دهند كه اين گريه فريب است و يا از خوف خداست و به همين دليل خيلي ها از افراد جامعه كه درك درستي از اوضاع نداشتند فريب فتنه ها و توطئه هاي آنها را مي خوردند.

وي تاكيد كرد: عاشورا جلوي ادامه اين انحراف را گرفت و نگذاشت كه آن اسلام مسخ شده درجامعه رواج پيدا كند.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكردرادامه با اشاره به شكل گيري حركت و قيام عاشورا بدست فرزند رسول خدا افزود: شيعه وسني مكرر اين حديث را از پيامبر نقل كردند كه "الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ سَيِّدَي شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّة" همه اين دو بزرگوار را بعنوان سرور و سالار جوانان بهشت مي شناختند و حضرت هم برتكيه به اين نكته عنايت داشتند.

نماينده ولي فقيه با اشاره به اينكه درحديثي امام حسين (ع) مي فرمايند: انسان مومن زماني كه مي بيند به حق عمل نمي شود واز باطل نهي نمي گردد بايد وارد عرصه شود و از جانش براي فاع از اسلام مايه بگذارد، اظهار داشت: براي انسان شكست است كه با ظالمان كنار بيايد و درپناه ظالمان بماند تا چند روز بيشتر زندگي كند.

وي درادامه به دوردوم مناظره هاي داوطلبان رياست جمهوري آمريكا اشاره كرد و افزود: كساني كه مي خواهند رئيس جمهورآمريكا شوند محور مناظره شان انحرافات اخلاقي است كه هر دو به آن گرفتارند و عليه هم افشاگري مي كنند، آيا انسان از زندگي در چنين كشوري احساس ننگ نمي كند؟

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر يكي از بركات مهم عاشورا را احياي دين حقيقي و ارزش هاي الهي دانست و گفت : عاشورا نگذاشت دين حقيقي از بين برود و به بركت اين عزاداري ها بايد احياي دين ر ا استمرار بخشيم.

نماينده ولي فقيه با اشاره به اينكه در شرايط كنوني برگزاري جلسات و عزاداري ها مهم است لزوم طرح مسايل مورد نيازجوانان در اين ايام را يادآور شد و افزود: جواني كه ازجلسه امام حسين خارج مي شود بايد درسي از درسهاي عاشورا را فراگرفته باشد وبه آن عمل كند و خود را پيروآن حضرت بداند.

وي تاكيد كرد: برخورد احساسي با دين دوام نخواهد داشت و بايد شعارها و شورها تبديل به شعور شود تا بتوان در برهه هاي مختلف از آن استفاده كرد.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكربا اشاره به اينكه رژيم شاه هم مجلس روزه برگزارمي كرد و خطيب فريب خورده اي هم به منبر مي رفت، افزود: آنچه دنيا با آن مشكل دارد احياي دين در پرتو جلسات و عزاداري هاست، امام حسين مي فرمايند: "اَنَا اَدْعُوكُمْ اِلى كِتابِ اللّهِ وَ سُنَّهِ نَبِيِّهِ، فَاِنَّ السُنَّهَ قَدْ اُميتَتْ، وَ اِنَّ الْبِدْعَهَ قَدْ اُحْيِيَتْ" [من شما را به كتاب خداو سنّت پيامبرش فرا مى خوانم، چرا كه (اين گروه) سنّت پيامبر را از بين برده و بدعت (در دين) را احيا كردند] تمام تلاش ابي عبدالله براين است كه سنت ها را احياء كند، جلوي بدعتها را بگيرد و از مسخ دين جلوگيري كند تا از بيان مطالب غير واقعي جلوگيري شود و مردم با تبعيت از ايشان به مسير صحيح هدايت شوند.

نماينده ولي فقيه درامور حج وزيارت با اشاره به شعارها و الگوهاي عاشورا گفت: ما اگراخلاق حسين بن علي ، فضايل اباالفضل العباس ، علي اكبر ، زينب كبري و امام سجاد و ياران امام در كربلا را بيان كنيم و ازعلي اكبريك الگوبراي جامعه بسازيم جوان ما اين الگو را رها نخواهدكرد و به سراغ الگوهاي ديگر نخواهد رفت.

وي با ابراز تاسف ازبعضي مطالب منتشر شده در فضاي مجازي در باره برآورده شدن برخي درخواستهاي نادرست توسط ائمه ، تاكيد كرد: اين افراد با دين چكارمي كنند ، آيا مي خواهند بارديگر دين را بميرانند و جوانان ما را منحرف كنند ، آيا فضايل ائمه كم است كه دنبال اينگونه مطالب دروغ مي روند؟

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكرهمچنين از طرح شدن برخي سبك هاي جديد درعزاداري ها كه موجب استهزاء دين مي شود ابراز نگراني كرد وگفت: بايد احساس خطر كرد و با اينگونه عزاداري ها برخورد نمود چرا كه عزاداري هاي امام حسين (ع) براي احياء دين بود.

وي با تاكيد براينكه دراين مسيرهمه بايد احساس مسئوليت كنند، افزود: چه كسي گفته است كه مداحي درعزاداري ها اصل است هدف احياي دين وبيان معارف اسلامي است و بايد ازاين فرصت ها استفاده كرد و به جواناني كه درعزاداري ها حضورمي يابند دين را آموخت.

نماينده ولي فقيه اضافه كرد: جلسات عزاداري بايد الهام بخش نهضت عاشورا باشد و به جوان ها و مردم براي ادامه راه حسين بن علي الگو بدهد و ما موظف هستيم اين راه را ادمه دهيم همچنان كه امام مي فرمايند اين نهضت در طول تاريخ ادامه خواهد يافت.

وي در پايان ازعلي اكبر بعنوان الگوبراي جوانان نام برد و گفت: علي اكبرزماني كه پدرشان حسين بن علي (ع) مي فرمايند: ما برحق هستيم، شهادت در راه خدا را افتخار مي داند و دنيا و زندگي ديگر براي او بي ارزش است.

وي افزود: صحنه هايي كه درمقاتل درباره گفتگوي امام حسين و فرزندش ونحوه شهادت علي اكبر نقل شده است ، نشان مي دهد اين صحنه ها براي بيان مظلوميت اهل بيت به دنياست تا هيچ كس نتواند آن را ناديده بگيرد.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.