پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نام نویسی 340 هزار نفر در سامانه سماح

نام نویسی 340 هزار نفر در سامانه سماح

معاون امور حج و زیارت  سازمان حج و زیارت گفت: تا دیشب شمار ثبت نام کنندگان سفر اربعین حسینی در سامانه سماح از 340 هزار نفر گذشت.

حمید محمدی  افزود: همانطور که پیش بینی می شد که پس از تاسوعا و عاشورای حسینی شمار ثبت نام کنندگان افزایش یابد این روزها تعداد مراجعان به سایت «سماح» بسیار بیشتر شده است.

وی با تاکید بر اینکه صدور روادید سرعت گرفته است،گفت: ما منتظر بودیم طبق برنامه ریزی های قبلی دفاتر کنسولی عراق زودتر از این در 12 استان ایران مستقر شوند اما این دفاتر بتازگی مستقر شده و برخی نیز هنوز به طور کامل شروع به کار نکرده اند اما به محض فعال شدن همه مراکز با کمک سفارت عراق، روادید افراد با سرعت بیشتر و فقط به فاصله چند روز از ارائه مدارک، صادر و گذرنامه افراد تحویل می شود.


محمدی در خصوص مهلت نام نویسی در سامانه «سماح» افزود: با توجه به اینکه روز اربعین «20 صفر» است به صورت تقریبی تا حدود 5 روز قبل از اربعین ، سامانه سماح فعال است البته تا زمانی که سفارت و کنسولگری های عراق و دفاتر موقت کنسولی، روادید صادر کنند این سامانه فعال خواهد بود.


معاون  سازمان حج و زیارت گفت: توصیه می کنیم علاقه مندان به تشرف زیارت اربعین سریعتر در سامانه سماح به نشانی www.samah.haj.ir ثبت نام کنند و تاکید می کنیم کسانی که گذرنامه شان اعتبار ندارد سریعتر برای تمدید گذرنامه اقدام کنند تا بتوانند در زمان مناسب به خیل راهپیمایان اربعین بپیوندند. 


وی با اشاره به اینکه اعزام زائران از سه مرز شلمچه، چزابه و مهران صورت می گیرد افزود: در سال های گذشته بیشتر رفت و آمد از مرز مهران بوده است اما با توجه به اینکه امکانات مرزهای شلمچه و چزابه بیشتر است این امکان نیز فراهم شده تا کسانی که سامانه مرز مهران را برای آنها مشخص کرده است بتوانند از مرز شلمچه یا چزابه هم سفر کنند . 

محمدی با تاکید بر اینکه همه امور مربوط به مقدمات اعزام باید از طریق سامانه «سماح » انجام شود گفت: در هیچ مقطعی، هیچ وجهی به صورت دستی و نقدی دریافت نمی شود حتی هزینه روادید و بیمه را باید از طریق درگاه های اینترنتی در سامانه سماح پرداخت شود، بنابراین افراد مطمئن باشند که در هر سامانه ثبت نامی اگر از آنها تقاضای وجه دستی شود، ثبت نامشان مطمئن نیست. 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.